måndag 1 augusti 2011

Teal och Undercurrent

Jag kunde inte alls motstå att klicka hem de vattenfasta pennorna från Yves Rocher som det har varit en snackis om bland bloggarna. Jag valde den blåa och den gröna men efter att ha provat den gröna så känner jag att jag vill ha alla. Det är en alldeles utmärkt eyeliner och den sitter otroligt bra. Dessutom så är den en hyfsad dupe för MAC Pearlglide i Undercurrant, det enda som den saknar är glittret. Eftersom jag ville att den gröna eyeliner skulle vara stjärnan i sminkningen så gjorde jag resten ganska enkelt.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Yves Rocher Waterproof eye pencil i03 Grön
MAC Pearlglide Undercurrent
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX Mascara



Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag Sin över hela locket. Sedan tog jag Buck och suddade in den i globlinjen och för att förstärka globlinjen lite mer så suddade jag också in Buck.
Med den gröna eyeliner från Yves Rocher gjorde jag en eyeliner vinge längs med den övre franraden, jag använde också den längs med undre franraden.
Eftersom jag tyckte att eyeliner från Yves Rocher påminde om Undercurrent så ville jag testa och målade även med den längs med den nedre franraden. Dessutom så adderade det lite skimmer till looken.

3 kommentarer:

  1. Superfin mejk! JAg älskar ju grönt! Har du Covet från UD? Hur är denna gröna i så fall i jämförelse?

    SvaraRadera
  2. Pretty colour! I like your eyeshadow too :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Älskar också grönt! Har tyvärr inte Covet så jag kan inte göra en jämförelse men om jag får gissa så skulle jag tro att de är rätt lika.
    http://www.temptalia.com/teal-eyeliner-comparisons-dupes
    http://www.temptalia.com/mac-art-supplies-collection-pearlglide-eye-liners-review-photos-swatches
    Undercurrant har glitter i sig men det har inte den gröna från yves rocher. Basfärgern på dem är samma dock och Undercurrant och Civet ser ut att ha samma basfärg.

    SilhoutteScreams: I love the color, love teal! Thank you!

    SvaraRadera