torsdag 4 augusti 2011

Sugarpill Sweetheart palette


Jag hade turen att vinna en tävling på MakeupGeek forumet, det var Coctailtävlingen och mitt bidrag kan ni se här.

Vann inte bästa look men blev deras random winner och det är jag glad för eftersom priset var en palett från Sugarpill.



Sugarpill är ett märke som jag har varit supersugen på att testa sen det lanserades då de har superstarka färger som konstant hyllas av vissa youtube gurusar. Av någon anledning så har det inte blivit något köp men nu måste jag nog prova lite mer från Sugarpill.



Sweetheart Paletten kommer i en vansinnigt söt förpackning, både kartongen och själva paletten är otroligt fin.

Paletten innehåller 4 st ögonskuggor, 2 matta och 2 satinskugga. De har lite skimmer men inte tillräckligt för att jag skulle vilja kalla den för en skimmerskugga.

Dollipop- en matt rosa skugga, riktigt Hot pink som är otroligt mjuk och glider på lätt. Förvånansvärd bra matt skugga.

Är lite orolig att denna skulle kunna färga av sig på ögonlocket men vi får se efter att jag använt den.

Afterparty- turkosblå skugga, ska enligt beskrivningen ha en pearl sheen.

Midori- Grön skugga, åt det mintgröna hållet. Är lite skimmer i den så jag skulle kalla den för en satinskugga.

Tako- en matt vit skugga. Glider på lätt och jämt för att vara en matt skugga.

Färgerna är otroligt starka och jag har inte riktigt kommit på när jag ska använda dessa men jag kommer nog på något.


Av någon anledning så bytte jag plats på den gröna Midori och den vita Tako när jag swatchade dem.

Den enda skugga som jag inte riktigt är förtjust i är Afterparty, inte för att den inte är fin utan för att det är den sämsta skuggan av de fyra. Den känns torrare och blir lite lätt flammig när jag swatchar den.



Ser fram emot att få leka runt lite med dessa skuggor och jag är otroligt sugen på den andra paletten Burning Heart.

Sugarpill kan köpas via deras egen sida och där kostar paletten $34.

De har också funnits hos Nelly men nu verkar de inte finnas inne och jag vet inte om de kommer att finnas i lager igen. Däremot så kan man köpa de tre bästa skuggorna ur paletten, Dollipop, Midori och Tako och då kostar de 99 kr st.

4 kommentarer:

  1. Vilken härligt vinst! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Yay I love Sugarpill :) congrats on winning this prize

    SvaraRadera
  3. I also <3 this,congratulations!:D

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Visst är den fin! Tack!

    SilhouetteScreams: Thank you. I'm really impressed of the pigmentation in this palette!

    Shabby Non-Chic: Tack!

    SvaraRadera