onsdag 3 augusti 2011

Sleek Makeup Curaçao Palett och Aruba blush


Jag klickade för ett tag sen hem Sleek Makeups nya palett Curaçao och rouget Aruba från deras Caribbean kollektion. Detta blir min tredje Sleek palett och jag älskar dem alla och kommer defintivt att skaffa fler.

Sleek Curaçao
Paletten innehåller 12 st ögonskugg varav 6 st är matta. Skuggorna är överlag väldigt krämiga och fantastiskt pigmenterade. De matta skuggorna är inte riktigt lika krämiga och glider inte på lika bra som de skrimriga skuggorna men de är bra matta skuggor. Den enda som jag är lite tveksam till är den svarta skuggan Espresso Martini då den verkar vara lite hårdare än de andra.
Kostar 9 euro
Tequila Sunrise, Martini, Blue Hawaiian, Bloody Mary, Screwdriver, Green Iguana

Apres Midori, Blue lagoon, Purple Haze, Green Martini, Singapore Sling, Espresso Martini.



Sleek Aruba blush
Galet orange kanske man kan tycka....Den är otroligt bra pigmenterad och färgen verkligen lyser. Den är förmodligen inte lika användbar som de andra rougen från Sleek jag har men otroligt rolig. Har bestämt att jag ska få den att fungera för mig så jag får nog experimentera mig fram.
Kostar 7 euro


Till denna kollektion släpptes också en Pout polish i färgen Bonnaire, ett oranget gloss, men den har jag inte klickat hem. Om ni vill se swatches på den så finns det finfina bilder hos Lipgloss Bitch.

Alla produkter finns att klicka hem från Sleek Makeup och frakten till Europa ska gå på 9 euro.
Det finns också ett ganska stort utbud på Ebay, den brittiska, och där kan man med fördel jaga reda på äldre limited edition kollektioner.

5 kommentarer:

  1. Kerstin: De är väldigt fina ut, speciellt paletten. Det är inget fel på rouget heller men en smula mer svårburet. Ska hitta på något kul med paletten snart.

    SvaraRadera
  2. I really want the palette, I opted to just pick up the blush though since I have *so* much eyeshadow. :D It's not here yet (ordered it online) but I can't wait for it! Thanks for the great swatches.

    SvaraRadera
  3. SilhouetteScreams: Can you have to much eyeshadow?? It's a really nice palette, bright and fun with great color pay off!

    SvaraRadera