måndag 8 augusti 2011

Recension: GoW Pineapple/Wine exfoliating gel

Pineapple/ Wine exfoliating gel följde med min första beställning från Garden of Wisdom.
Det är en gel som exfolierar med hjälp av naturliga fruktsyror så det är alltså inte en mekanisk peeling.
Jag har använt den ungefär en gång i veckan sen jag fick den och det finns kvar i burken för några veckor till så provstorlekarna räcker väldigt länge.

För mig som har känslig hy så är det fantastiskt med en exfolierings gel som i alla fall jag upplever som mer skonsam. Efter att jag har tvättat av den så är jag väldigt röd i ansiktet men det försvinner till dagen efter.

Gelen är väldigt behaglig och känns skön på huden. Gelen ska stelna på huden och sen ska man skjöla av den och jag måste säga att min hud faktiskt blir riktigt len efteråt.

Tyvärr så är jag inte alltför förtjust i lukten och det är faktiskt för att den luktar vin och då menar jag inte lukten när man öppnar en vin flaska...Det är snarare doften av vin dagen efter och den påminner mig lite om när jag tog hand om en kompis som druckit för mycket röd vin eller den gången som jag fick hjälpa till att städa ett golv som det hade spillts rödvin på.
Nu är jag lite känslig för just rödvinsdoften så detta är kanske inget som någon annan skulle störa sig på.

Jag tycker att det är lite synd att produkten kickar igång sådana minnen för mig och jag är lite tveksam om jag kommer att köpa en fullstorlek av denna. Den är absolut värd att testa om man som jag tycker om fruktsyreexfoliering men om man är känslig för rödvinslukt så kanske man ska stå över.

2 kommentarer:

  1. Känns ju roligare att dricka vinet än att ha det i ansiktet...

    SvaraRadera