torsdag 4 augusti 2011

Pest eller Kolera

Fina Carina på TotalBeauty taggade mig i utmaningen Pest eller Kolera och här kommer mina svar.


1. Går du hellre ut(på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Lätt val, jag har helllre snygg makeup med stökigt hår än tvärtom.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Jag kan ju alltid måla dit ögonbrynen så jag rakar nog hellre bort dem än tappar fransarna

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Handlar hellre från nätet resten av mitt liv, handlar ändå det mest där nu ändå så.

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Jag skulle rocka 80-tals permanenten.

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Färglatt!

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?
Hmmm verkligen pest eller kolera men jag tror nog att jag skulle kunna göra mer av och passa bättre i MC Hammer byxorna än silver lamé hotpants. Hotpants funkade inte på mig när det var på mode på 90-talet och då var jag ju tonåring så jag tror inte att det bilvit bättre sen dess.

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Bondbränna, den går ju alltid att täcka med kläder.

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Ful hårfärg utan problem.

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Jag skulle köra Goth- inspirerat och tycka att det var otroligt kul. Hmm det kanske är något att ta upp. Bra idé!

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
NEEEEEEJJJJJJJJJJ inget av det! Älskar både mina skor och smink, blir lite kallsvettig av att tänka på det bara.........Måste jag välja? Okej då ja då säger jag nog..ehhh skorna kanske eller sminket....hugget som stucket verkligen. Skor jag säger skorna.

3 kommentarer:

  1. Skulle vara kul att få se dig med en Goth- inspirerad sminkning :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!Vilken rolig utmaningXD

    3:an var verkligen en nobrainer för mig med:)

    SvaraRadera
  3. Carina: Leker lite med tanken att ha en, ja inte temavecka, men ha goth-inpirerade sminkningar på tex lördag eller så.

    Shabby Non-Chic: Visst var dem skojig! Vissa var nobrainer ja.

    SvaraRadera