måndag 8 augusti 2011

Nubar Prize

Nubar Prize ingick i Prism kollektion som lanserades januari 2010 och jag köpte bara två lack från den kollektion, den andra Gem kan ni se här.
Prize beskrivs som vivid red av Nubar men jag är inte riktigt beredd att hålla med där utan jag tycker att det är ett rosarött lack och på mig så blir det mer rosa än rött. Prize har holografiskt glitter i sig vilket får naglarna att gnistra i rengbågens färger i solljuset men till skillnad mot Gem så ser jag faktiskt att det är holografiskt glitter i den även i normalt ljus.

Det här lacket är faktiskt så otroligt vackert att jag funderar på vad det är för fel på mig som har väntat så pass länge innan jag provade det..... Det här är lätt ett av de vackrare lacken som jag äger, det är helt underbart.
Jag vill defintivt skaffa fler lack som har så här tydligt holografiskt glitter i sig, så om någon har några tips så blir jag väldigt glad.

Lacket är väldigt lätt att lacka med, flyter på bra på nageln och har en hel okej torkningstid. På bilden så har jag tre lager lack på naglarna och jag fotat lacket morgonen efter jag lacket, vilket är anledning till att det är lite rester på nagelbanden.
Som baslack har jag använt Scratch nails No Yellow Nail och som toplack så har jag använt China Glaze Fast Forward.

4 kommentarer:

  1. Kerstin: Men visst är det!

    SminkJante: Det är onekligen fantastiskt!

    Charlotte Sparkle: It's stunning in the sunlight!

    SvaraRadera