måndag 29 augusti 2011

KICKS Nail polish

pressfrukosten hos Kicks så berättade de att de kommer att släppa sitt eget makeup märke: KICKS Make up och först ut att lanseras är nagellacken.

Veckan 36 så landar KICKS nail polish i butik och de kommer att släppas i 40 färger samt ett bas och top lack.
Flaskorna innehåller 8 ml och de kommer att kostar 39 kr st.
Lacken kommer att finnas i allt från matt, glossigt, metallic och glitter. Hösten färger som släpps baseras på trenderna från catwalken i Paris, Milano, London och New York.

 "Vi har en enorm fördel när vi utvecklar vårt nagellack eftersom vi ju faktiskt redan vet vad våra kunder gillar bäst från alla våra varumärken- alltifrån konstistens och storlekt till typ av borste och inte misnt färger. Med produktion i Sverige och den snabba återkopplingen vi omdelbart får från våra butiker kan vi hela tiden garantera den senaste trenderna, man kan i princip säga att det är våra kunder som styr vårt utbud." - Jessica Dersén, inköpschef KICKS.

Jag tycker att det är otroligt roligt att KICKS släpper en egen makeup serie och jag tycker att det är särskilt roligt att det väljer att börja med nagellack. Av det jag såg av nagellacken så verkar de väldigt fina och jag har redan hunnit med att prova två st av lacken som jag fick hem. Kommer att komma bilder på det senare i veckan, men jag kan väl avslöja att jag är imponerad.




Revlon har ju gjort sig väldigt känd för att de plockar upp de hypade Chanel lacken väldigt snabbt och gör en dupe. Kan man hoppas på något likande för KICKS Nail polish?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar