onsdag 3 augusti 2011

Hot Blue och Spectra Haunted Veil

Ibland så hittar man små fynd i sin sminkväska och ett sånt fynd var en liten påse med pigment från Meow Cosmetics. Jag köpte massa provpåsar från deras Halloween kollektion 2009 och de har blivit liggandes sen dess. Tydligen så hade jag packat ned några påsarna i den sminväska som jag brukar ta med mig på jobbet. Så när jag kom till jobbet osminkad och kikade ned i väskan så hittade jag Haunted Veil i färgen Spectra. Den är helt fantastisk!
En ljus skugga som slår över i guld eller grönt beroende på hur ljuset faller. Jag är otroligt kär och kan bara hoppas att de har den igen detta Halloween för då tänker jag köpa en full size av den!

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Skin Food Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzng powder i 02 Fair matte
The Body Shop Roseflower blush i Pink


Ögon:
Urban Decay primer potion
Meow Cosmetics Haunted Veil i Spectra
Gosh extreme art liner i 10
Urban Decay 24/7 liner i Binge
D.j.v Beautenzier Fiberwig LX Mascara


Jag grundade med UDPP och gjorde sen en eyelinervinge med den blåa eyeliner från Gosh. Sedan så lade jag lite av Spectra över hela locket och tonade det uppåt. Den mörkablåa eyeliner Binge använde jag på den övre och nedre vattenlinjen för att få lite mer intensitet till ögat samt att lura bort det röda, hade sovit dåligt nämligen.

7 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig blå färg :) Gosh's eyeliners är så fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Honi: Älskar den här blå färgen! Gosh eyeliner är otroligt bra, är så synd bara att de är rackarns svåra att få tag på här upp i Uppsala. Jag köpte mina för några år sen på Pashion men där finns de ju inte kvar.

    Wysteriia: Visst är den fin!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint! Jag måste också skaffa GOSH-liners!

    SvaraRadera
  4. Nu ser jag att jag nog måste investera i några Gosh-liners:O
    Och vilken fin hy du har...såhär ska verkligen bronze/blusher se ut för att ge ett friskt&naturligt intryck!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: De är otroligt bra! Supersnygga färger, lätta att måla med och sitter som berget!

    SilhouetteScreams: I love this blue shade and the liner is great so it's a 10!

    Shabby Non-Chic: De är otroligt bra, lite svåra att få tag på men säg till om du hittar ett bra ställe. De sitter fantastiskt också så de lär hålla svettiga danspass/uppvisning. Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera