onsdag 24 augusti 2011

Green Light

Jag kunde inte hålla tassarna borta från Shimmer Cubesen och den första som jag drogs till var Green Light.
Valde att ta en lite klistrigare bas över min Urban Decay men fick inte riktigt till det som jag ville då det creasade sig efter några timmar. Tror eventuellt att jag tog lite för mycket av den klistriga basen. Jag är väldigt kär i den här paletten, så fina gröna färger! Swatches på alla de nya Shimmer cubes finns här.

Passade också på att testa Extra Virgin Minerals cream compact foundation och blev positivt överraskad. Dels så fungerade nyansen helt ok i ansiktet, trots att den är lite för mörk och lite för rosa, och sen så kändes en väldigt trevlig på också. Väldigt återfuktande. Premiärtestade också min Stippling brush från Real Technique och den är otroligt bra!!

Ansikte:
The Body Shop Cream compact foundation SPF 15 i 205 Rose Vanilla
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
LaSplash eye shadow base/ sealer
The Body Shop Mint Green
The Body Shop Pure Turquoise
The Body Shop Forest Green
The Body Shop Silver Grey
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
The Body Shop Carbon Brown eye definer
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX Mascara

Läppar:
The Body shop Honey Bronze Lip nectar i Honey bunch

Jag började med att grunda med UDPP för att skuggan ska sitta bättre, eftersom jag ville ge pigmenten lite extra skjuts så lade jag också en klistrig bas över primern, valde att använda LaSplash eye shadow base/sealer.
Därefter så packade jag Mint Green på den inre tredjedelen av ögonlocket och på resten så packade jag Pure Turquouise.
Den mörkare skuggan Forest green suddade jag försiktigt in i globljinen och längs med den yttre delen av nedre fransraden. Silver Grey lade jag längs med resten av den nedre fransraden. För att markera ögonen och fransarna lite mer så markerade jag längs med den övre och undre fransraden med den bruna kajalen.


Till läpparna valde jag att ta ett gloss över bara och valet föll på det korallfärgade Honey Bunch.

3 kommentarer: