måndag 1 augusti 2011

Favoriter i Juli 2011



Jag tänkte att jag skulle börja med att lista vilka favoriter jag har haft under månaden som gått.
Nästan alla youtubgurusar som jag följer gör det och jag ser fram emot de videosarna när månaden börjar närma sig sitt slut. Så jag tänkte att det kunde vara kul att ta upp på bloggen också, att se hur favoriter förändras från månad till månad och vilka som stannar kvar.

Juli har varit min semstermånad så jag kan inte påstå att jag har använt lika mycket podukter som jag brukar.´

Garden of Wisdom Coconut Revival cream; jag fick denna i början av juli och redan efter första gången så var jag förälskad. Doften är helt underbar! Jag älskar kokos, både som doft och att äta, och denna luktar kokos. Väldigt mycket kokos, så är man lite känslig så kanske man tycker att den är jobbig. Men det är ju inte bara lukten som gör att den är en favorit utan den fungerar fantastiskt för min hud också.
Har bara en lite provburk av den och den glömde jag natruligtvis att ta med på bilden ovan....



Lumiere Minerals Light neutral; på sommaren så går jag över till mineral foundation och detta är min favorit just nu. Jag trodde att den var matt men upptäckte igår att den har lite skimmer i sig. Den smälter väldigt bra in i min hy och täcker det som jag vill täcka väldigt bra.

Jack Black Intense lip theraphy Grapefruit& Ginger; luktar väldigt syrligt med en hint av sötma, lukten försvinner efter en stund men är väldigt trevlig så länge den varar. Tydligen så smakar den också lite åt det hållet har jag hört av min sambo. Jack Black Intense lip theraphy är mitt absoluta favoritläppbalsam, finns inget som har fungerat så bra som denna och jag har fyra olika sorter av den. Den här har jag använt så mycket så den har blivit sliten.....



The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 Fair: Superbra bronsingpuder som är matt. Använder det ibland för att få lite mer färg i ansiktet, ibland för att göra konturer skarpare och ibland som rouge. Funkar otroligt bra helt enkelt.

D.j.v Beatenzier Fiberwig LX mascara; att jag skulle bli så förtjust i denna hade jag inte förväntat mig men den är verkligen superbra. Den smetar inte utan stannar kvar på fransarna vilket har varit toppen nu när det varit så varmt. Den börjar tyvärr sjunga på sista versen nu så nu är det dags att leta efter en ny.

Gosh Extreme art liner i 10; Gosh Extreme art liner överlag är otroligt bra, det är en eyeliner som ger bra färg och som sitter som berget! Just den blåa nr 10 är min favorit av de två jag har och den har blivit mycket använd i sommar. Skulle önska att Gosh var lite lättare att få tag på för jag skulle nog kunna tänka mig att köpa en av varje färg.



Sleek Monaco ; jag har använt denna ganska mycket och jag fullkomligt älskar den så det är klart att den tar sig upp på favoritlistan. Fantastiska färger och fantastisk pigmentering.


Vilka favoriter har ni haft i juli? Dela gärna med er bland kommentarerna eller om ni har en blogg och vill haka på så får ni gärna gör det!

3 kommentarer:

  1. Tycker också det är jättekul att se vad folk har haft för favoriter under månaden.

    SvaraRadera
  2. The Sleek palette and Body Shop Bronzer look really lovely. :)

    SvaraRadera
  3. Carro: Men visst är det kul! Man får lite nya idéer!

    SilhouetteScreams: The Sleek palette is fantastic! Body Shop bronzer is really good to, it's really nice with a matte bronzer.

    SvaraRadera