måndag 15 augusti 2011

Eerie the mysterious lilac


Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är jobbigt att ställa om från semester till att jobba. Har kört väldigt mycket på att använda bara en skugga på hela locket och sen highligter och så även här. Ett annat fynd från min sminkväska som är otroligt tjusigt, varför har den blivit liggandes sen 2009?? Skuggan är lila och har glitter i sig i blått och rosa, vet inte om ni ser det på bilderna. Etiketten var helt utsuddad på den lila skuggan men genom uteslutningsmetoden så har jag kommit fram till att det borde vara skuggan Eerie.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light neutral
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 neutral
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Meow Cosmetics Eerie
Meow Cosmetics Spectre
Urban Decay 24/7 liner i Binge
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara


Läppar:
The Body Shop lip pencil i Pink Brown
Darling Girl Cosmetics Hot in the city holo gloss

Jag började med att grunda med UDPP för att skuggan ska sitta hela dagen men det är också otroligt bra att ha en primer om man ska jobba med lösa pigment då de fäster bättre på ett underlag.
Jag packade därefter den lila skuggan Eerie på hela locket och tonade den uppåt och utåt i globlinjen. Lade den också längs med den nedre fransraden. Till den så lade jag lite av Spectre, som är en vit skugga med ordentliga skiftningar mot grönt och guld, dels för att piffa upp den inre ögonvrån men också för att få en snygg övergång från den starka skuggan till min bara hud.

På den undre och övre vattenlinjen så använde jag den blåa kajalen Binge.


På läpparna så fyllde jag i dem först med Pink brown som är mer rosa en brun. Den tonar ned min egen läppfärg otroligt bra så den är super att grunda med. Över den lade jag ett holo gloss från Darling Girl cosmetics som heter Hot in the City.
Hot in The City är ett korallfärgat gloss med röda glitter partiklar i sig, jag tycker också att jag kan se lite blått och guld glitter i den. Supersnyggt och känns fantastiskt på läpparna.

5 kommentarer:

  1. Fint!

    Jag håller med om att det är chockartat att börja jobba. Kör på en liknande ögonsminkning idag, men med mossgrönt.

    SvaraRadera
  2. Men gud vilket underbart skimmer på skuggan, superhärlig färg! Jag som mest tycker jag jobbar hela tiden går helt i stå när jag är ledig, dagar som denna typ :p

    SvaraRadera
  3. Så underbart vackert! Jag har nog både Eerie och Asylum liggandes någonstans men har knappt använt dem ännu.

    SvaraRadera
  4. Purple looks great on you and I love the lips!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Det är urjobbigt tycker jag och av någon anledning så tar allting på morgonen lite längre tid efter semestern än innan....

    Honi: Den är verkligen superfin!

    Roxcat: Pigment har en tendens att bli liggande hos mig med. Besvärliga att använda men superfina!

    Cydonian: Thank you!

    SvaraRadera