tisdag 2 augusti 2011

China Glaze Cha Cha Cha


Detta är den andra lacket från China Glaze Island Escape som jag har och troligen också min favorit. Jag menar det är ju grönt och inte bara det utan en grön med gula/guldiga inslag!

Därför så blir det också bildspam!

Cha Cha Cha är ett gräsgrönt lack med gult/guld i sig och i solen så ser det ut som en gräsigare chartreuse. Jag skulle nästa vilja kalla detta lack för duochromt då det har en sån kraftig gul/guld flash i sig. Supersnyggt är det i alla fall.



Jag tyckte att detta lack för lite lättare att lacka med än 108 Degrees, det täcker bättre och kändes inte lika tunt. Det täcker på två-tre lager och det är inte svårt att få det jämt. Det torkar ganska fort men jag har ju använt snabbtorkande överlack också.


På bilderna har jag haft lacket 3 eller 4 dagar, kan inte riktigt komma ihåg och totalt så hade jag lacket i 5 dagar.

Som baslack har jag använt Scratch Nails No Yellow Nail och som överlack China Glaze Fast Forward.


Kan säga att jag är grymt sugen på resten av lacken i kollektionen och jag skulle tro att det blir ett köp inom den närmaste tiden.

5 kommentarer:

  1. Älskar denna slags nästanguldiga gröna lack :)

    SvaraRadera
  2. Honi: Älskar också såna här lack!

    Kerstin: Men visst är det!

    SvaraRadera
  3. Jättefnt på dig! Du klär verkligen i dem som jag inte alls gillade... :D

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Jag gillar den väldigt mycket faktiskt! Vill faktiskt klicka hem resten av kollektion också men det har inte bilvit av än.

    SvaraRadera