fredag 26 augusti 2011

Bunch of Violets

När jag skulle på pressfrukosten på Kicks så valde jag att sminka mig med The Body shops nya shimemr cubes och denna gång föll valet på Bunch of Violets.
Jag ser nog ganska trött ut på bilderna och mina mörka ringar sticker ut lite extra, det är inte så konstigt alls då bilderna är tagna på kvällen.
Sminket har alltså suttit på i ungefär 12 timmar så jag måste säga att jag är grymt imponerad över hur bra skuggorna satt.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
NYX Jumbo pencil i Milk
The Body Shop Candy Pink
The Body Shop Velvet Plum
The Body Shop Orchid Purple
Gosh velvet touch waterproof  Purple Stain
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX Mascara


Jag började med att grunda med UDPP och sen lade jag av den vita penna Milk ovanpå och suddade ut med mitt finger. Den rosa skuggan Candy Pink packades vid den inre ögonvrån och en tredjedel utåt, därefter så lade jag skuggan Velvet Plum på resten av locket. Den mörkaste skuggan Orchid Purple suddade jag in i globlinjen och längs med den nedre fransraden. Med den lila kajalen Purpel stain markerade jag både den övre och nedre vattenlinjen. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skugga Accentaute.



3 kommentarer:

  1. Sminkan: Tack! Jag är snuskigt förtjust i såna här sotningar!

    SvaraRadera
  2. så snygga nyanser :) perfekt till hösten

    SvaraRadera