onsdag 31 augusti 2011

Bunch of Violet i regn

För några dagar sen så provade jag sminkningen Karim gjorde på The Body Shop eventet och jag blev ganska nöjd, jag hann däremot inte foto så det tänkte jag att jag kunde göra när jag kom hem.
Det gick inte riktigt som planerat då det spöregnade när jag skulle cykla hem efter jobbet.
Blev väldigt imponerad av sminket däremot då det satt riktigt bra och det enda man kunde se var att det hade creasat sig lite, själv kände jag mig som en dränkt rått.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
The Body Shop Carbon Blue eye definer
The Body Shop Candy Pink
The Body Shop Orchid Purple
The Body Shop Velvet Plum
Gosh velvet touch waterproof i Purple Rain
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara

Jag började att grunda med UDPP och sen målade jag en tjock eyeliner vinge med den blåa kajalen. Jag suddade sedan vingen så att jag fick en gråblå bas över hela locket.
Därefter så packde jag Candy Pink på den inre tredjedelen av locket och Orchid Purple på resten. För att fördjupa globlinjen så suddade jag in lite Velvet Plum också.
På den övre och nedre vattenlinjen markerade jag fransarna med kajalen Purple Rain.

1 kommentar: