tisdag 9 augusti 2011

Brown Lamé- sotning i brun-bronze

Har man lite tid på morgonen för att man gillar att sova länge så har man och då passar det ypperligt med en sotning i en enda färg.
Jag har använt en enda färg över hela locket och sen highlighter, busenkelt och supersnabbt!
Var sugen på en bronsig skugga och hittade denna oanvänd bland mina sminkprylar så då var saken klar. Jag vet att helbilden ovan är en lite skum vinkel, som dessutom gör att mina mörka ringar under ögonen ser värre ut än vad det är, men det var den bästa bild jag hade. Ibland är det inte så praktikst med att fota på jobbet.....

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Skin Food Dark cicrle concelaer cream i 01
Collection 2000 Illuminating touch i 02 neutral
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
L´oreal chrome shine Brown Lamé 168
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f Eye transfomer den guldiga skuggan
D.j.v beautenizer Fiberwig LX Mascara
Jag började med att grunda med UDPP sedan packade jag den bronsfärgade skuggan Brown Lamé över hela locket och en lite bite ovanför globlinjen och därefter så suddade jag kante och tonade den uppåt och utåt.
Som highlighter under ögonbrynet så har jag använt den hudfärgade skugga Accentuate och vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.
På läpparna har jag bara lite läppbalsam.


8 kommentarer:

  1. Jättefint, jag brukar också köra på en färg när jag är lite stressad.

    SvaraRadera
  2. Så fint! Jag gillar också skuggor som funkar över hela ögat utan att det ser för "enkelt" ut.

    SvaraRadera
  3. Jättefint, jag brukar använda All that glitters från MAC över hela locket till vardags, ser lite olika ut i olika ljus så det ser ut som att man använder fler skuggor :p

    SvaraRadera
  4. Sminkhörnan: Tack! Det är ju så tacksamt med bara en färg när man är stressad, speciellt bruna nyanser.

    Roxcat: Tack! Bruna, guldiga nyanser med skimmer i sig går ju ganska fort att sudda också så de är särskilt tacksamma.

    Honi: Tack! Har faktiskt inte All that glitters, har funderat på att plocka upp den flera gånger men har inte bilvit av. Är så tacksamt med sådana skuggor som skiftar i ljuset.

    SvaraRadera
  5. Charlotte Sparkle: Thanks!

    SilhouetteScreams: Thank you!

    Kerstin: Tack!

    SvaraRadera