tisdag 23 augusti 2011

The Body Shop Shimmer Cubes

En av Body Shops nyheter i höst är fyra stycken nya Shimmer Cubes.
Jag har de andra två Shimmer cubes som finns i det permanenta sortimentet, har för mig att de var bland de första jag köpte när jag började intressera mig för smink efter att ha flyttat till Uppsala. Shimmer cubesen är otroligt fina men de som de släpper nu är lätt finast av dem allihopa!

I varje palett eller Shimmer cube så finns det fyra kuber med ögonskugga som innehåller 4 gram, så det är mycket produkt för pengarna.
Alla skuggor i paletterna är skimriga och frostiga och de innehåller fair trade marulaolja som ska göra att skuggorna fäster bättre och håller längre.
Man kan applicera skuggorna både torra och med fuktad pensel, jag har gjort lite sminkningar med de gamla paletterna där jag använt fuktad pensel, man kan se det här och här
Shimmer Cubes ska finnas i butik redan nu och kostar 295 kr st.

De är mer pigmenterade än de gamla i mitt tycke och ger bra med färg även över Urban Decay primer potion även om det blir ännu mer fantastiska över en klistrig bas.
Jag har swatcha dem med lite olika sorters bas, dels Urban decay primer potion, LaSplash eyes shadow base/ sealer och sen också MUS High tech lighter i Venus, den sistnämnda är aprikos med mycket guld i sig vilket lyser igenom på den ljusare skuggorna.

Blue Moon ( palette 20) Indigo Blue, Starlight Silver, Snow White och Midnight Black



Urban Decay primer potion

 LaSplash eyeshadow base/sealer

 MUS High tech light i Venus

Pretty in Pink ( palette 21) Velvet Pink, Soft Pink, Pearly White och Stardust Grey



Urban Decay primer potion

 LaSplash eyeshadow base/sealer

MUS High tech light i Venus


Green Light ( palette 22) Forest Green, Silver Grey, Mint Green och Pure Turqouise

Urban Decay primer potion

 LaSplash eyeshadow base/sealer
MUS High tech light i Venus


 Bunch of Violets ( palette 23)Candy Pink, Orchid Purple, Velvet Plum och Pearly white



Urban Decay primer potion




 LaSplash eyeshadow base/sealer

 MUS High tech light i Venus


Om jag måste få välja någon favorit så blir det faktiskt lite svårt, är väldigt förtjust i alla men den Green Light och Bunch of Violets är de två som jag drogs mest till.

4 kommentarer:

  1. Så grymt fina! Himla fina swatches också!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Visst är de!!! Tack så mycket, tog en himla massa tid att få till. Wax on Wax off principen....

    SvaraRadera
  3. The green and the purple look lovely!

    SvaraRadera
  4. Cydonian: They are really nice! Can't decide witch one I like the most...Green and purple are my favorite colors on eyeshadow.

    SvaraRadera