fredag 19 augusti 2011

Bloggträff med The Body Shop

I onsdags så var jag en ett gäng andra bloggare inbjudna av The Body Shop för att få se höstens kollektionsläpp.

Vi höll till i Stadsmissionens lokaler i Gamla Stan och de hade också Karim Sattar där som är deras internationelle makeupartist.


Karim kan nog vara en av de mest fantastiska personer som jag har träffat och jag misstänker att det var fler än jag som vill plocka hem honom....



I höst så lanserar The Body Shop en ny foundationserie; Extra Virgin Minerals, låter otroligt intressant och kändes som en trevlig foundation när jag testade den lite snabbt på eventet. De finns i butik från den 15 september.


De släpper också fyra st nya Shimmer cubes, jag kommer att swatcha och prata om dessa i ett eget inlägg.


Karim demonstrerade höstens produkter på den fantastiskt vackra Linda. Ärligt talat så hade hon nog den finaste hyn och snyggaste ögonbrynen jag sett.




Han gav oss en hel del bra tips som att borsta foundation nedåt så att ansiktshåren lägger sig mot huden, rouge på kindbenet, precis under ögonen lyfter blicken, genomskling bryngel/mascara som appliceras ovanpå fransarna efter mascaran förhindrar att mascaran klumpar sig.


Han var otroligt fantastiskt och trevlig. Vad jag förstod så skulle vi få hem en lite lista med tips från Karim vid ett senare tillfälle så jag återkommer troligen med mer tips!

Jag kommer att fota och swatcha produkterna i helgen när jag har lite trevligt ljus att jobba med.

2 kommentarer:

  1. Gillade hans skönhetstips! Hoppas att vi får tipsen snart :)

    SvaraRadera
  2. Carina: Hoppas också att vi får se dem snart, gillade också hans tips!
    Sen så var han ju också så otroligt fantastisk!!

    SvaraRadera