tisdag 9 augusti 2011

31 Days of Beauty Dag 8: Brukar du använda foundation? Isåfall, villken är din färg och favorit? Flytande, fast eller mineral?

Sminkar jag mig så använder jag säkerligen foundation, undatag om jag har en färgad dagkräm av något slag. Min hy har en tendens till rödhet som jag gärna täcker.

Har en ganska neutral hudton med dragning mot gult skulle jag vilja säga och jag är ganska ljus. När det kommer till MAC produkter så har jag NC20. Föredrar foundation som drar mot gult än de som går mot rosa då jag tycker att de gula tonar ned det röda i mitt ansikte bättre.

Jag använder antingen flytande foundation eller mineral foundation. På sommaren när min hy inte är lika torr så föredrar jag mineral foundation medan på vinter så använder jag flytande för att få lite mer fukt i ansiktet.

Har faktiskt inte så många favoriter men här kommer de:

Nvey Eco moisturising fluid foundation- är en naturligt baserad foundation som fungerar otroligt bra för min känsliga hy. Jag har den ljusaste nyansen 510. Den är tyvärr lite dyr men räcker väldigt länge. Brukar kunna ha mina i 6-8 månader. Kostar 385 kr

Lumiere Minerals foundation i Luminesse formulan- jag är inte den som är vansinnigt trogen mina mineral foundation utan jag brukar prova runt lite. Denna foundation har jag haft i ett år nu och gillar den bäst av de jag har hittat. Beställer mina mineral produkter från USA, då de har större utbud och är mycket billigare än i Sverige. Jag har nyansen Light Neutral. 4 gram jar kostar $12.

Origins Vita Zing SPF15- färgad dagkräm som är riktigt bra och riktigt dyr också. Kostar kring 400 kr för 50 ml. Den jämnar ut hudtonen fruktansvärt bra för att vara en färgad dagkräm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar