måndag 8 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 7: Vilket är ditt favoritmärke på makeup? Vart köper du din makeup?

Oj mitt favoritmärke....vad otroligt svårt att säga. Jag gillar ju så många olika märken av olika anledningar. Hade denna fråga kommit för bara ett år sen så hade det varit mycket enklare för då hade svaret varit MAC. Inte för att jag inte gillar MAC nu utan för att jag har upptäckte många fler märken.

Ska jag lista en del av de märken som jag gillar riktigt mycket kanske?

Illamasqua- för deras fantastiska promobilder och innovativa sminkningar. Dessutom så är de produkter jag provat därifrån fantastiska.

MAC- deras enorma utbud av färger och bra kvalite på sminket. Deras läppstift är mina favoriter!

Too Faced- Älskar deras paletter!

Urban Decay- kan inte leva utan deras primer potion och de har både fantastiska paletter och eyeliners.

Sleek makeup- paletterna, sjukt bra pigmentering och billiga dessutom.

The Body shop- bra produkter inom både smink och hudvård.

Isadora- fina kollektioner, lättillgängligt, bra pris och bra podukter.

MNY- fina produkter, bra produkter och otroligt billiga produkter!

Det finns så många mer jag skulle kunna nämna: NYX, E.l.f, Viva La Diva, Estee Lauder tex.

Jag köper majoriteten av mitt smink på nätet, via utländska shoppar, ebay eller via bekanta. Dels så är priset ofta lägre om man beställer från utlandet men sen är utbudet också större.

Tycker däremot om att strosa omkring bland sminket på H&M, Lindex, Kicks och Åhlens och jag brukar alltid fynda lyxprylar på rean hos Åhlens och Parfymeri L. Senast en palett från Chanel som kostade ca 200 kr mindre.

Nu har jag bara nämnt etablerade sminkmärken som är stora men det finns också en hel del fantastiska Indiemärken runt om i världen och jag har några som jag brukar beställa från.

Så ska man sammanfatta kort så nej, jag har inget favoritmärke och jag handlar främst på nätet.

2 kommentarer: