lördag 6 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 5: Vilken är din favoritlook kvällstid?

Kvällslook kanske inte automatiskt innebär festsminkning men oavsett så brukar jag köra på en sotning av något slag. Antigen en mörk sotning, en brun-guldig sotning eller sotning i färg.
Anledning till det är för att jag en gång i tiden tyckte att det var hemskt svårt att få snygga sotningar så jag övade och övade och tillslut kom jag till punkten där jag tyckte att sotningar var lätta att göra.
Det går alltså ganska fort för mig att slänga ihop en sotning och därför är den väldigt tacksam att göra. Om jag ska ut på middag så gör jag naturligtvis inte en sån dramatisk sotning som vissa av dessa look är, tre av dem är tagna inför/efter dansuppträdande utan då brukar jag piffa upp den look jag hade på dagen, lite mörkare i globlinjen, mörkare längs med nedre fransraden och sen kanske lite eyeliner på det.

Det är också så här jag sminkar mig när jag ska ha uppträda med min dansgrupp.
Vad är er favoritlook kvällstid?

7 kommentarer:

  1. Jättefina allihopa men jag älskar verkligen den översta sminkningen. Klockren! :)

    SvaraRadera
  2. Oooh...vad har du för läppfärg i de olika lookerna?(är så avundsjuk,jag vill också ha så där stora ögon*sniff*)

    SvaraRadera
  3. Tina (beleza): Tack! Det är min favorit också!

    Shabby Non-Chic: På den översta bilden har jag MAC I like it Like that med en hudfärgad läppenna under. Läppstiftet var limited edition men är en kall rosa med blått i vilket gör att den har en hint av lila på mina läppar.
    På helbild nr två så har jag rester av ett mörklila läppstift MAC Night Violet.
    På den tredje helbilden har jag Oriflame Wild west couture läppstift som heter Pale Mauve.
    Tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. EllenF: Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera
  5. The first and last looks are my favourites :)

    SvaraRadera
  6. SilhouetteScreams: Those are my favorites as well!

    SvaraRadera