fredag 5 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 3: Använder du smink varje dag?

Jag glömde alldeles bort att publicera detta igår, när jag kom efter jobbet mådde jag dåligt och idag är jag sjuk så det glömdes alldeles bort.
Ni får två svar idag istället!

Nej jag använder inte smink varje dag, sminkar mig inte om jag bara ska vara hemmma och inte heller alltid på sommaren.
På sommaren så kör jag mycket tinted moisturiser eller mineral foundation istället för vanligt foundation. är mer ute efter att jämna ut hudtonen än att täcka om man säger så.
Däremot så sminkar jag mig alltid när jag ska på jobbet eller på stan, man vill ju se lite pigg och fräsch ut. En gång kom jag tull jobbet med bara mineral foundation och concealer och då undrade alla hur jag mådde...såg nog ganska sliten ut.
Har inget problem att gå utan smink men tycker att det är roligt att sminka mig så därför blir det att jag sminkar mig ofta.

Sminkar ni er varje dag? Svara gärna bland kommentarerna eller om ni har en egen blogg så haka gärna på där!

3 kommentarer:

  1. Jag är verkligen en "allt eller inget"-människa sen jag började jobba hemifrån...antingen inget utom solskydd med krämrouge&färgat läppbalsam med spf-eller krigsmålad med lösfransar&koreanska "circle lenses"!*skrattar*

    SvaraRadera
  2. När jag jobbar sminkar jag mig nästan alltid, även om det bara blir mineralfoundation, någon nude-skugga och mascara. Men oftast blir det lite mer kladd på ögonen, men det handlar mest om tid och om jag ska träna under dagen eller inte. Nu under semestern blir det bara sminkat ibland om jag ska iväg någonstans.

    SvaraRadera
  3. Shabby Non-Chic: Lösfransar är så otroligt snyggt, kan du tänka dig att jag aldrig provat...? Jag tycker att det ser lite krångligt ut så därför har det inte blivit av... Skulle jag jobba hemifrån så skulle jag nog köra samma. Antigen ingenting eller också krigsmålning.

    Roxcat: Jag är lika, man vill ju helst se lite pigg och fräsch ut på jobbet.

    SvaraRadera