söndag 21 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 20: Vilken är din bästa makeupborste/pensel?

Jag tror inte att jag kan välja en favorit men här kommer i alla fall några stycken av mina absoluta favoriter bland min penslar:

MAC 217- är otroligt fantastisk och månsidig pensel, utmärkt att sudda med men fungerar även bra att lägga skugga med.

Coastal Scents Italian Badger crease brush - denna borste änvänder jag i princip varje dag, får prefekt plats i globlinjen och är väldigt bra för att sudda.

The Body Shop Slanted brush- använder den både till ögonbrynen och för att göra eyelinervingar. Väldigt bra och väldigt mjuk.

HH minerals ögonskuggspensel A - en ganska gamal borste, lär ha en så där 8-9 år på nacken vid detta lag. Väldigt bra för att packa på ögonskugga men fungerar också bra för att sudda ut skuggorna.

E.l.f Studio powder brush- använder jag till min mineralfoundation, fungerar mycket bättre än de kabukisarna som jag har provat. Är supermjuk.

Ztiz Angled blush brush - använder den både till bronzer och till rouge, bra mjuk borste.



3 kommentarer:

  1. E.L.F's powder brush var faktiskt överraskande bra, min är också en storfavorit här hemma :)

    SvaraRadera
  2. HH Minerals-penseln var nog en av de första penslarna jag skaffade för många år sedan, och jag använder den fortfarande regelbundet.

    SvaraRadera
  3. Honi: Den är superbra! Behöver nog en till....

    Roxcat: HH minerals var nog det första mineralmärke som jag provade när min hy började slå bakut... Jag tycker att borster är fantastisk faktiskt så jag förstår att du använder den regelbundet!

    SvaraRadera