onsdag 3 augusti 2011

31 days of Beauty Dag 2: Vilket är det största makeupmisstaget du gjort?

Hmm största makeupmisstaget, är lite småsvårt att svara på känner jag.
Jag menar jag har ju sminkat mig mindre bra en gång i tiden och sen har vi ju trenderna som var moderna när jag gick i mellan och högstadiet såsom brun/mörkare läppenna eller varför inte klassikerna med otroligt ljusa (vita) läppar med Nivea creme....
Just vita läppar var jättepoppis när jag gick på högstadiet och det var ju mindre vackert om man säger så.

När jag gick i sjuan så suktade jag efter såna vackra ögonbryn som Winona Ryder hade i Andarnas Hus, men mina ögonbryn så inte riktigt så ut. Min lösning på det hela var naturligtvis inte att noppa och börja från undersida och ta bort hår utan nej nej jag gick på med rakhyveln och försökte raka till böjen.....Det blev faktiskt inte alls snyggt och det är synd att jag inte har kort från det hela. Till och med min pappa reagerade och frågade en dag vad som i allsindar hade hänt med mina ögonbryn. Bilden nedan visa Winonas vackra ögonbryn som jag var ute efter men mitt resultat blev inte riktigt så här.

Så har ni gjort några makeupmisstag som ni vill dela med er av?

1 kommentar:

  1. Mitt senaste inlägg handlade också om det här. Jag har dessutom bilder! HAHA! Välkommen att skratta!

    SvaraRadera