onsdag 17 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 15: Vilken/vilka formula gillar du bäst på ögonskugga - krämskugga, fast, löspuder, matt, skir eller skimmer?

Nu var vi här igen och måste välja, har ni någon aning om hur svårt det är?
Jag gillar ju det mesta men på olika sätt.

Krämskuggor är faktiskt ingen favorit, eftersom jag har så oljiga ögonlock så måste jag ändå har en primer under så krämskuggor är inget jag bara kan slänga på.

Fasta skuggor är ofta lättare att jobba med än lösa skuggor pga ned fallet som ofta blir av de lösa men båda två har sin charm.
Några av mina favoriter är MAC Sumptuous Olive, veluxe pearl och Club, Satin bland de som har skimmer i sig.
Gillar helt ärligt både skimmer och matta skuggor.....förut så hatade jag matta skuggor, tyckte att de blev väldigt flammiga och var svårare att blenda men nu gillar jag dem och jag tycker att det är otroligt snyggt att blanda matta skuggor och skimmerskuggor.
Två av mina absoluta favoriter bland de matta skuggorna Naked och Buck.

Ofta så upplever jag att pigment är fantastiska när det kommer till glitter. Det är ofta mycket lättare att få tag i skuggor med glitter partiklar i andra färger bland pigmenten än de fasta skuggorna.' De här två lösa skuggorna Illamasqua Alluvium och Barry M Petrol helt fantastiska och visar upp just de lösa skuggornas fantastiska egenskaper, skimmret!

Skira skuggor har väl också sin charm och då speciellt som highlighters men de är sällan de skuggorna som jag blir alldeles till mig av om de inte råkar vara duochroma för då blir jag väldigt exalterad.....

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar skuggor som är pressade även om det finns några pigment jag älskar. Dom är bara så svåra att jobba med att jag nästan alltid väljer något annat :p

    SvaraRadera
  2. Honi: Ja det är ju det som är problemet med pigment, lite besvärliga fast de är snygga....

    SvaraRadera