lördag 13 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 12: Använder du rouge? Vilket är favoriten?

Absolut, använder rouge annars så blir jag hiskeligt blek tycker jag och lite urtvättad om ni förstår vad jag menar.

Jag är väldigt trogen mina rouge så jag brukar inte hoppa emellan olika sorter utan jag kör ofta en åt gången i perioder.
Älskar rosa rouge men har även "några" andra som jag är riktigt förtjust i. När det kommer till finishen så kan jag faktiskt inte bestämma mig om jag gillar matta eller skimriga mest, jag gillar båda helt enkelt!
MAC Stereo Rose, Sleek Santorini, Sleek Aruba, Sleek Scandalous, The Body Shop Rasberry, The Body Shop Roseflower Pink, The Body shop Cool Dusk och i mitten ligger NARS Torrid.

Måste erkänna att jag är väldigt svag för The Body Shops rouger, jag har tre stycken som alla är på min favoritlista men det är är så otroligt svårt att bara välja ett rouge...

Just nu så använder jag The Body shop Roseflower blush i Pink som är otroligt fint. Den har guldskimmer i sig men ser mer ut som ett satin rouge än något annat. Jag älskar Cool dusk som ger en sån fantastisk fin glöd till kinderna men jag är rädd att den ska ta slut så jag har lagt undan den ett tag.

Jag älskar också mina koralliga rouge, Stereo Rose MSF från MAC och Torrid från NARS men har märkt att de passar mig mycket bättre när jag har lite färg i ansiktet, ser lätt lite smutsigt ut annars.

Mina otroligt färstarka rouge från Sleek har jag inte använt så otroligt mycket men de är så fina, otroligt pigmenterade och roliga att de måste få vara med.

Jag har också några cremerouger som jag är riktigt förtjust i men min favorit Optimistic Orange från MAC har förvunnit spårlöst tillsammans med borsten som jag använder till den så den finns inte med på bild. Orange är för övrigt en väldigt underskattad färg att ha på kinderna, med en lätt hand så blir det otroligt fint!

Har mer rouge än så här ska erkännas men att visa alla rouge är kanske att ta i för ett inlägg som handlar om vilken som är min favorit...... Inte kan jag visa en samlingsbild heller eftersom min samling ligger utspridd mellan flera förvaringställen. Är inte den som är så värst organiserad tyvärr, skulle gärna vilja vara det men känns som att jag har lite för lite plats för att det ska bli som jag vill.

5 kommentarer:

  1. Har knappt några rouge måste jag erkänna. Får lov att kolla in TBS rouge nästa gång jag är förbi deras butik.

    SvaraRadera
  2. Jag adopterar (köper m.a.o) gärna dina Sleekrouge om du tröttnar på dem :P

    SvaraRadera
  3. Carina: The Body shop har riktigt bra rouge men de bästa brukar vara limited edition...

    SaintBella: Kan jag tänka mig....Om du är sugen på Sleek så kan jag rekommender säljaren Vaintyplace på ebay.co.uk, har bra utbud och rimlig frakt. Är billigare att köpa via ebay om man bara ska ha något pga frakten.

    SvaraRadera
  4. Yay for Sleek! I just got Santorini and Aruba in the mail a few days ago, though admittedly I havent really touched them since they're so bright!

    SvaraRadera
  5. SilhoetteScream: They are a bit scary....But really nice, think they will work fine when I lern that they are crazy pigmented....

    SvaraRadera