fredag 12 augusti 2011

31 Days of beauty Dag 11: Vilket är ditt favoritpuder?

Det är faktiskt väldigt enkelt att svara på, jag har inget!

Använder inte puder om vi inte talar om mineral foundation då. Har provat lite diverse puder men sanningen är den att eftersom mitt ansikte är torrt så blir det inget bra med puder. Ansiktet stramar, det kan klias lite och jag ser sminkad ut så jag brukar hoppa puder.

Visst ibland på eftermiddagen så kan jag bli lite oljig i ansiktet, speciellt om jag suttit framför datorn men jag tycker att det ger en fin glöd till min hud i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Sv : Det tokhärliga rosa läppstiftet är från Lumene natural code smile booster i färgen Raspberry Pink. Den är helt underbar och behöver inte bättras på under dagen! Jag älskar den!

    SvaraRadera
  2. Jag har inget emot att se sminkad ut,så jag brukar "fästa"foundations&concealer med löspuder.Nars har varit en favorit länge,liksom Milanis lilla mini-löspuder.
    (men det är en faktiskt en djungel att hitta riktigt finkorniga löspuder som känns "silkiga och inte kritiga")

    SvaraRadera
  3. Lenore- Den måste jag definitivt spana in!

    Shabby Non-chic: Mja med att se sminkad ut så menar jag mer kakig. Du vet när det hela helt enkelt blir för torrt och för mycket.
    kritiga puder är det värsta som finns. Ska nog spana in Milanis puder och se om det kan vara ett bra scensminkspuder.

    SvaraRadera