onsdag 27 juli 2011

Washed Ashore Sunset


Då var det dags med ännu en sminkning med Sleeks Monaco palett, det är verkligen en otroligt bra palett så jag kan varmt rekomendera den. Såg att det fortfarande fanns att få tag på från Sleek men den är limited edition så är man sugen så kan det vara bra att passa på.

Kände för lite varma färger så jag slog till på solnedgångssminkning. Jag tycker att skuggorna från Sleeks paletter är lättare att packa på med en skumgummieapplikator så det är det jag har använt. Sen har jag använt 217 från MAC för att sudda.



Ansikte:

Lumiere Minerals Light Neutral

Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair

Skin Food Dark circle concealer cream i 01

Lumiere Minerals Salmon concealer

The Body shop Honey bronze bronzing powder i 02 fair

The Body shop Pinkflower blush i Pink



Ögon:

Urban Decay primer potion

Sleek Washes Ashore

Sleek Sunset

Sleek Moors Treasure

E.l.f Eye transformer

Urban decay 24/7 liner i Whiskey

MAC Sculpt & Shape Accentuate

D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara


Jag började med att grunda med UDPP och packade sedan den ljusa orangegula skuggan Washed Ashore över hela locket. Därefter så tog jag den kopparfärgade skuggan Sunset och lade vid den yttre ögonvrån och suddade uppåt och i globlinjen. Jag lade också lite av Sunset längs med den nedre franraden. För att fördjupa globlinjen lite så tog jag den brunröda skuggan Moors Treasure och suddade in den i det yttre v:et och i globlinjen. Som highlighter vid inre ögonvrån så har jag den guldiga skuggan från E.l.f eye tranformer och under ögonbrynsbenet har jag den hudfärgade skuggan Accentutate.

Jag blev lite rödögd av sminkningen så jag tog den bruna eyeliner Whiskey och markerade längs med övre franraden samt på övre och undre vattenlinjen.

7 kommentarer:

  1. Charlotte Sparkle: Thank you!

    Kerstin: Tack! Blev väldigt nöjd med makeupen.

    SvaraRadera
  2. Nice, precis den inspiration jag behövde idag. Det var ett tag sedan jag åstadkom en solnedgång. :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint, ser ut som en solnedgång :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin sminkning! Hmm.. man blir allt lite sugen på att spana in Sleek..

    SvaraRadera
  5. Vilken ursnygg sminkning! Färgerna är jättefina till dina ögon!

    SvaraRadera