onsdagen den 6:e juli 2011

Varför började jag blogga?

Kajalpennan ställde frågan på twitter för ett tag sen och jag kände att jag vill haka på!

Jag har nästan alltid varit intresserad av smink men det har gått i vågor. Vet att jag började sminka mig lite lätt i sjua redan och då lånade jag mammas mascara i smyg, eller ja hon märkte det ju men jag tyckte att jag smög...
I samband med det så började jag försöka fixa till mina ögonbryn, det första försökte var inte lyckat. Jag drömde om vackra svalvingar till ögonbryn som Winona Ryder har i Andarnas hus och min lösning var att försöka raka till formen, kan säga att det inte var lyckat. Rakade naturligtvist på ovansida och jag såg ganska rolig ut....

Min passion för smink började sommaren 2007 då jag började läsa skönhetsbloggar och då började jag först läsa Lipgloss Bitch och en nagellacksblogg som jag inte kommer ihåg vad den heter. Via Lipgloss Bitch så hittade jag även Bjooti och Sminkan och sen var jag fast. Jag gick även med i forumet Pret-ty och hittade ännu mer bloggar att följa.
Sommren 2008 började jag titta på youtubevideor med skönhetsgurus och min passion växte.

Hösten 2008 så började det komma mer nytstartade skönhetsbloggar och jag började leka med tanken på att jag själv skulle börja. Ingen av mina kompisar delade mitt intresse för smink och jag kände att jag ville dela mitt intresse med likasinnade. Det dröjde ända till december 2008 innan jag vågade ta språnget att starta Make it Fab och jag har inte ångrat mig en sekund.
Var otroligt nervös innan jag började, vad skulle bloggen heta? vem skulle vilja läsa den? Är det verkligen någon som bryr sig om vad jag gör och tycker? Valde ändå att starta bloggen eftersom jag ville ha ett utlopp för min hobby.

Skönhetsbloggarna är , i alla fall i Sverige, otroligt trevliga och stöttande. Det är ett fantastiskt community att vara med i och det är så fantastiskt trevligt att få dela med sig och ta del av andra tips och sminkningar. Tack vare bloggen så har jag träffat en hel del trevliga och snälla människor både live och på nätet och trots att det finns väldigt många skönhetsbloggare i Sverige så känns det ändå som ett sammansvetsat community.

Det är kontakten med läsarna och andra bloggare som gör allt jobb och slit faktiskt värt det hela. Har haft fantastiskt roligt under de år som jag har bloggat och jag hoppas på många fler.

Det finns en hel del andra som har hakat på utmaningen som Kajalpennan själv också har svarat på.


3 kommentarer:

  1. Vilken kul läsning, att "smyglåna" produkter från mamma har jag också gjort många gånger. Speciellt kommer jag ihop en läpppenna som var så perfekt MLBB som jag älskade att låna.. Har också gjort ett inlägg! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas också att du fortsätter att blogga många fler år :)

    SvaraRadera
  3. Honi: Tror nog att många börjar med att smyglåna från sin mamma eller sina syskon. Ska gå in och läsa hos dig också!

    Carina: Tack så mycket <3

    SvaraRadera