lördag 30 juli 2011

Tips från Youtube: Cover Dark Circles

Hittade ett tips på youtube som jag ville dela med mig av när det kommer till hur man kan täcka mörka ringar under ögonen.
Jag har väldigt mörka ringar under ögonen och tycker att det är vansinnigt svårt att få till en bra täckning över dem. Har glasögon till vardags och det tar bort en del av dem i alla fall men när jag ska ha linser så tycker jag alltid att det är problem. På sistone så har jag använt tre olika concealer för att täcka mina mörka ringar under ögonen och det har fungerat bättre än vad det har gjort tidigare. Jag kommer att göra en post om det senare men min jakt på den/de perfekta concealerna går vidare.



3 kommentarer:

  1. Tre av mina favoritconcealers är Lancome Effacernes(klassiker som jag har omköpt i 12 år)
    Joe Blascos röd&blå-neutraliserare är *måsten* de dagar jag får utslag,eller om jag sovit megadåligt!
    Trots att jag testat väldigt många olika concealers återkommer jag ständigt till dessa efter "otroheten"...
    /Emma
    (obs!neutraliserarna måste "sättas"med löspuder men täcker å andra sidan väldigt bra)

    SvaraRadera
  2. Anonym/Emma: Jag ser i princip alltid ut som att jag inte sovit ordentligt och när jag har sovit dåligt ja då är det illa.....
    Joe Blasco har jag funderat på att införskaffa ett bra tag, vart köper du din?

    SvaraRadera
  3. ojoj...mitt stora skönhetsproblem är synliga ådror i ansiktet(tex ögonlock)och även dom rår neutraliserare på bra.
    Jag var väldigt nöjd med Grimas Camoflage Concealer (i nyansen GO) som concealer på ögonlock mot synliga ådror/bas för skuggor tills någon backstage blev så förtjust att hon/han tog med sig den hem...>;-(

    swatches här:
    http://www.lipglossiping.com/2009/05/grimas-theatrical-make-up-from-facepaint-uk-review/

    Sista gången jag provade ut och köpte neutraliserare från J.B. var faktiskt 6 år sedan:O (då i London).
    Tyvärr är det svårt att hitta högkvalitativa märken som film/tv/scen-sminkare gillar i Sverige så att man kan testa istället för behöva göra dyra misstag;jag handlar det mesta på CRC(älskar deras sortiment!)

    Här är sidan för prover:
    http://www.camerareadycosmetics.com/products.php?cat=140

    Irriterande nog är jag osäker på om den blåneutraliserare som funkar på min hudton(NC10-20 beroende på årstid,använder Red Neutralizer nr 1)ens finns kvar i sortimentet>:-/

    Märken som är förhållandevis okända utanför "sminknördarnas"värld har förvånande bra concealers-ofta hittar man dom inte förrän man letar i kategorin "tattoo cover" eller hjälp för vitiligo/hyperpigmentering...de som hittat en perfekt match i färg och köpt men behandlar dom som normalpigmenterat smink(stryker/stipplar på med penslar/svampar/kabukis)kan irritera sig över applikationsproblem och känna att dom ger ett "kakigt,torrt" resultat.
    I mitt fall har jag för personligt bruk(dvs fingrar är ett nono när det ska användas hygieniskt på kunder) tyckt att det är ganska problemfri makeup:
    1.dutta med finger
    2.vänta 1-2 minuter för att konsistensen ska bli bra av värmen
    3."klappa"på hud som är preppad med fuktbevarare
    4.fäst ev med löspuder

    Den här har jag pckså hört mycket bra om:
    http://rethinkingbeauty.blogspot.com/2011/02/in-kit-kryolan-beauty-tech-dermacolor.html

    Jakten på den perfekta concealern går vidare,yiieehaaa!:D
    /Emma

    SvaraRadera