tisdag 26 juli 2011

Sidebyside-lackning: OPI Planks a Lot! och Sparrow Me the Drama

Jag bestämde mig för att göra en sidebyside lackning förra helgen och valet föll på två av lacken från OPI Pirates of the Caribbean kollektionen, nämligen den rosa Sparrow Me the Drama och den lila Planks a Lot! Har vairt sugen på en sidebyside lackningen sen jag såg den på Kicki först gången och efter att spanat lite i Fridas blogg så kände jag att det var dags.

Jag började med att måla med den ljusare färgen, den rosa Sparrow Me the Drama och lackade två lager av den. Därefter så följde jag efter på halva nageln med två lager av den lila Planks a Lot!
Det var hyfsat lätt att få det jämt och jag gillar verkligen detta. Tycker att det blir väldigt kul och känns annorlunda. Det enda som var lite småknepigt var att få till att mitten verkligen hamnade i mitten.


På bilderna har jag haft lacken i ungefär fem dagar. Som baslack har jag använt Scratch Nails No yellow nail och som toplack har jag använt det snabbtorkande Seche Vite.
Lacken var båda lättlackade, flöt ut över nageln bra, täckte bra och torkade snabbt.


Nästa gång så tror jag att det blir en sidebyside lackning i orange och rosa eller i två olika neonlack.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Imponerande hållbarhet också!

    SvaraRadera
  2. Det lila är så tjusigt, det har jag spanat efter ett tag nu :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Tack! Blev förvånad själv över att det höll så bra. OPI lack brukar faktiskt inte sitta så länge på mina naglar.

    Honi: Den lila är otroligt fin. Själv är jag sugen på Mermaid tears men har inte riktigt kommit för mig.

    SvaraRadera