fredag 29 juli 2011

Purple Kiwi Zest


Jag tog inspiration från Des, Fröken Rosa och gjorde en grön och lila sminkning. Grönt och lila är en av mina favoritkombinationer och jag brukar ofta gör en lila sotning med lite grönt vid den inre ögonvrån till dansuppträdande. Nu valde jag att tona ned det hela lite så att det passade sig på jobbet, så det blev lite ljusare lila och ingen svart eyeliner. Jag har använt mig av paletterna Sleek Monaco och Sleek Graphite, den sistnämnda var limited edition för några år sen men påminner om Bad Girl som är permanent.

Jag har packat ögonskuggan med skumgummiapplikatorn som kommer med paletterna. Tycker att det är den bästa och enklaste appliceringen för dessa skuggor. Jag hann inte fota innan jag åkte hemifrån så bilderna blev lite sådär. Närbilden på ögat är tagen med blixt just för att få fram färgerna lite bättre, den andra bilderna är tagna i solljus och där ser färgerna ut att vara lite ljusare än vad de var i verkligheten.

Det var lite småsvårt att foto också i solljuset eftersom jag fick solen i ögonen så ser jag sammanbiten ut så är det därför.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 tinted eye roll- on i 02 fair
Skin Food Dark circle concealer cream i O1
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body shop Honey Bronz bronzing powder i 02 fair
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Sleek Kiwi Zest
Sleek Lotus Flower
Sleek Graphite palette, två olika mörklila
Urban Decay 24/7 liner i Binge
E.l.f Eye transformer
MAC Sculpt & Shape i Accentutate
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara

Läppar:
MAC Pink d´Lush


Jag har börjat med att grunda med UDPP och sen har jag packat den gröna Kiwi Zest från den inre ögonvrån och en tredjedel ut på locket. Därefter så har jag lagt den lila Lotus Flower över resten av ögonlocket.

Eftersom jag ville ha lite djupare lila färg så tog jag en mörklila skugga från Sleek Graphite paletten och laden den skuggan i det yttre v:et och suddade in i globlinjen.
Den skuggan lade också längst med den nedre fransraden. Sedan så gick jag in i globlinjen med en ännu mörkare lila och suddade lite till och lade även den längs med den nedre fransraden.
Gick tillbaka till den första mörklila skuggan och packade den lite på locket också samt suddade ihop Lotus Flower och Kiwi Zest.

Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer och under ögonbrynsbenet så har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.
Längs med övre och nedre vattenlinjen så lade jag den blå eyeliner Binge för att få lite piggare blick.



På läpparna har jag ett supertunt lager av Pink d´Lush från MAC, det syns inte så bra på bilderna men det gav en persikorosa hint till läpparna.

2 kommentarer: