tisdag 12 juli 2011

Nyfiken på: Lavera Naturkosmetik

Jag måste erkänna att jag dras mer och mer åt naturliga produkter nu för tiden än vad jag gjorde förut.
Följer några bloggar som handlar om ekologisk och naturliga skönhetsprodukter och de visar lite titt som tätt upp saker som fångar mitt intresse.
Om ni är nyfikna på naturliga och ekologiska produkter så är Naturligt Snygg och RosellaBeauty några som ni borde kika in hos. Bra bloggar som är välskrivna och ger en mycket tips!

Ett märke som jag är väldigt nyfiken på är Lavera och då är det vissa produkter som lockar mer än andra:

Både Naturligt Snygg och RosellaBeauty gillar denna och då blir jag ju nyfiken.

En ansiktskräm som sakta men säkert ger en solkysst look. Eftersom mitt ansikte verkar trivas bättre med naturliga produkter än med vanliga så tänkte jag att denna kanske skulle vara perfekt.

Kokos och vanilj, älskar såna dofter så denna låter som en fullträff!

Jag är nyfiken på denna av samma anledning som den ovan, älskar kokos och vanlijdofter så det låter som en hit. Sen om den fungerar som deo är ju en annan sak....

Denna blev jag nyfiken på efter att ha sett Lisa Eldridge pratat lite om den i en av sina tutorials på youtube. Är även nyfiken på den foundation som hon faktiskt använde i videon,Bourjois Bio Detox organic Foundation men mer om den en annan gång.

För torrt och slitet hår som behöver mycket vård och fukt. Mitt hår är mycket torrt ute på topparna och det verkar inte riktigt försvinna vad jag än gör så detta kanske kan hjälp?
Jag hittade denna rekommederad av Ecocentrisk som tyckte att den gjorde hennes hår fantastiskt i Berlin som har väldigt hårt vatten.

Denna blev jag kär i efter att ha sett Lisa Eldridge använda den i en av sina tutorials på youtube.

Okej listan blev lite längre än vad jag hade tänkt..... Lavera verkar vara ett väldigt bra märke och har hyfsade priser. I Tyskland så verkar de vara superbilliga och jag tror att jag kommer att beställa lite grejor från Bio-Naturel.de vid nästa löning. Kommer nog inte att bli hela listan men en del i alla fall.
I Sverige så kan man få tag på Lavera hos bland annat Bodystore, RenSkönhet, All by Nature.

Någon som har provat något från Lavera?

3 kommentarer:

  1. Nix, men jag har länge varit nyfiken på dem.

    Gillar de bloggarna du tipsade om, har läst dem ett bra tag nu, och de skriver verkligen riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Carina: Lavera verkar vara ett intressant märke!
    De är jättebra bloggare och skriver alltid om intressanta saker.

    Jenny/Rosella Eco Beauty: Det var så lite så, din blogg är otroligt bra och en stor inspiration och kunskapskälla för mig!

    SvaraRadera