fredag 8 juli 2011

MNY I'm a Bikini Babe

På Lindex i centrala Uppsala så har det nu kommit ut en ny kollektion från MNY, nämligen Bikini Babe. På de andra Lindexbutikerna i stan så är det fortfarande I'm a Fashion Bohemian som är uppe så jag misstänker att de mitt inne i stan är lite före sin tid. De fick nämligen upp I'm a Fashion Bohemian redan i april...

Bikini Babe är en somrig kollektion med toner som går i guld, koppar och turkost och skuggorna är faktiskt fantastiska.

I kollektion ingår :
Nagellack: 124a (koppar), 125a(brun/guldskimrande) och 126a (vit skimrande)
Waterproof Mascara
Waterproof Eyeliner: 127a ( turkos) och 128a (svart)
Ögonskugga: 121a (turkos), 120a ( guldbeige), 122a (koppar) och 123a (brun med guldskimmer)

Jag swatchade ögonskuggorna och eyelinern i butiken och blev väldigt imponerad. Ögonskuggorna känns otroligt bra och är supersnygga, väldigt pigmenterade. Min favorit är den i koppar eftersom den verkligen bara gled på huden. Den bruna var lite mer svårjobbad och guldskimret syns inte lika väl på huden som det gör i förpackningen men den är snygg ändå.
Slog till på alla ögonskuggor och den turkosa eyeliner så de kommer att dyka upp mer framöver så att ni får se dem i sminkningar.

Nagellack var också väldigt fina men jag kände inte direkt att jag behövde dem men kan tänkas ändra mig angående den i koppar och den i brunt. Den bruna är otroligt fin då den har massa guldskimmer i sig, ungefär som ögonskugga. Den vita är nog ett lack som bör användas som layeringlack skulle jag tro eftersom det såg väldigt skirt ut.

Priserna på MNY är otroligt bra, nagellacken kostar 29.90 kr, ögonskuggorna 39.90 kr och eyeliner 29.90 kr.
Det enda som jag kände saknades i kollektion var något för läpparna, läppglans/läppstift eller läppenna hade varit trevligt.


Enligt deras hemsida så ska det finns en kollektion som heter I'm a Sundiva som ser ut att innehålla väldigt fina produkter, har dock inte sett dem alls i butiken men hoppas att de kommer att komma till Sverige.
Nästa kollektion som man får en sneak a peak på via deras hemsida heter I'm a Jungel Chick och den ser otroligt lovande ut!

4 kommentarer:

  1. Lacken ser jättefina ut och skuggorna också! MNY verkar vara ett roligt märke- mycket billiga grejor och bra kvalité på sakerna.

    SvaraRadera
  2. Jag spanade också på dessa grejer idag. Såg fint ut!

    SvaraRadera
  3. Vilk fina förpackningar, väldigt annorlunda!

    SvaraRadera
  4. Veronica: Jag gillar MNY, har bara köpt på mig av deras ögonskuggor och så en eyeliner men de har imponerat på mig. Speciellt skuggorna, finns riktiga guldkorn där!

    Kerstin: Ah vad bra då är det inte bara mitt Lindex. De är verkligen jättefina. Tack så hemskt mycket för länken!

    J: Jag gillar att de är fyrkantiga, de blir så lätta att förvara då.

    SvaraRadera