måndag 25 juli 2011

Humming bird och Midnight Garden

Jag kände för att använda min palett, Monaco, från Sleek makeup och valde att göra en makeup i turkost och blått. Måste säga att jag älskar denna palett, den är väldigt användbar och skuggorna är verkligen otroligt pigmenterade. De är lite mjuka dock så jag föredrar att packa på dem med skumgummiapplikatorn som följer med paletten och sen gå in med en borste, tex 217 från MAC och sudda.
Swatches på alla skuggorna kan ni se i detta inlägg.

Ansikte:
Lumire Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumire Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey bronze bronzing powder i 02 Fair
The Body Shop Baked to last blush i 01 Petal

Ögon:
Urban Decay primer potion
Sleek Humming Bird
Sleek Summer Breeze
Sleek Midnight Garden
E.l.f Eye transformer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara

Läppar:
Illamasqua Intense lipgloss i Petulant

Jag har börjat med att grunda med UDPP för att skuggorna ska sitta hela dagen.
Sedan tog jag den turkosa skuggan, Humming Bird, och packade den över hela locket. Den mörkblåa skuggan Midnight Garden lade jag sedan i globlinjen och suddade uppåt och utåt. Jag lade den också längs med halva övre och nedre fransraden. Mot den inre ögonvrån så lade jag lite av den ljusblåa Summer breeze och som highlighter så använde jag guldskuggan från E.l.f's eye transformer.
Den turkos Humming Bird lades från mitten av nedre fransraden och mot ögonvrån och suddade ihop med den guldiga skuggan. Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.
På läpparna så valde jag ett väldigt rosa läppglans, Petulant från Illamasqua. Eftersom jag inte ville ha riktigt så mycket färg eller glans så bet jag av på ett papper för att få bort lite av produkten.

5 kommentarer:

  1. Ursnyggt! Sleeks paletter är ju hur trevliga som helst.

    SvaraRadera
  2. Helena/Lipgloss Bitch: Tack så mycket! Älskar mina paletter från Sleek, de är så bra pigmenterade och skuggorna är så krämiga också!

    SvaraRadera
  3. Görsnyggt, och vilken härlig färg på läpparnaa. Är så sugen på en Sleekpalette, men den jag vill ha "Acid" fanns inte i London när jag kikade efter den, och frakten är så dyr via deras hemsida.

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fint! Jag är Sleek-sugen :)

    SvaraRadera
  5. Honi: Tack! Om man bara ska ha någon produkt från Sleek så är det värt att kolla ebay.co.uk. Då kommer du troligen undan billigare, speciellt med tanke på att Acid är permanent. Är också riktigt sugen på Acid faktiskt....

    Kerstin: Tack! Sleek är väldigt bra märke. Blev förälskad när jag fick min första palett för hmm två år sen kanske och har velat haft mer från dem.

    SvaraRadera