söndag 17 juli 2011

Glampire och Venus

Trots att jag inte har sminkat mig så mycket under semestern, det har varit alldeles för varmt och jag är på tok för lat, så har jag ändå en del sminkningar som ligger i arkivet och väntar.
Detta är inte dagens sminkning utan jag hade den när jag skulle på bio med min sambo. Vi såg Transformers: Dark side of the Moon, jag älskar Transformers filmerna och är lite småkär i Optimus Prime....
Tyvärr så missade jag att tag kort innan vi cyklade till bion och när jag kom hem så hade det creasat sig lite. Glittret kommer inte riktigt till sin rätta på fotot, Glampire har ett helt fantastiskt teal glitter i sig som syns mer i verkligheten än på bilderna.

Provade att använda Hig tech lighter från Make up Store som bas för glittret, vilket fungerade otroligt bra, men tyvärr så creasar det på mig. Detta är trots allt bara en 3-4 timmar efter att jag sminkade mig. Förstår inte varför jag inte får det att fungera, jag använder UDPP under och sen har jag otroligt liten mängd som jag tar över hela locket....Någon som är van High tech lighter användare som har något tips?

Ansikte:
Lumire Minerals Light neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumire Minerals Salmon Concealer
The Body shop Honey Bronze bronzing powder i 02 Fair
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban decay Primer potion
MUS High Tech Lighter i Venus
Too Faced Glamour dust i Glampire
MAC Sculpt& Shape i Accentuate
Illamasqua Medium pencil Sorceress
Isadora Inliner i Blonde
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara


Jag började med att grunda med UDPP och sedan tog jag en väldigt lite mängd Venus och lade den som en grund för glittret. Venus är en aprikosguldig krämskugga som är ganska klistrig, tyvärr så creasar den på mig men är suverän på att ha som bas till glittre, till den så använde jag en fyrkantig syntetpensel för att sprida ut den jämt över locket.
Över Venus packade jag sedan glittret Glampire.
Längs med övre fransraden så drog jag ett tunt streck med pennan Sorceress, svartbrun eyeliner, för att markera fransraden lite mer. Längs med vattenlinjen så har jag haft en hudfärgad kajal, Blonde, för att pigga upp ögonen lite. Highlightern är en hudfärgad skugga, Accentuate, och den har jag lagt lite lätt under ögonbrynet.

3 kommentarer:

  1. Jättefint med Glampire på också!

    SvaraRadera
  2. Too faced vill säkert att man bara ska kunna använda glittret med den där speciella primern som kom med glittren i våran. Tror jag skrev om den.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Det är väldigt fint på, bilderna gör det inte alls rättvist. Mycket finare i verkligheten.

    Malin: Ja så är det nog säkert, de är ju smarta! Jag kommer att prova lite olika primers i alla fall. Har en från LaSplash som jag använder till löst glitter så det borde fungera tycker jag.

    SvaraRadera