fredag 29 juli 2011

China Glaze 108 Degrees

China Glaze sommarkollektion Island Escape släpptes i början av sommaren och består av 6 st somriga och otroligt läckra lack. Jag kan ärligt säga att jag är sugen på allihop, eller ja kanske inte Papaya Punch så otroligt mycket men den skulle vara unik i min samling i alla fall.



108 Degrees är ett rosa, fuchsia lack med microglitter och är ett lack som riktigt glöder. Det var lite svårfotat också eftersom när jag knäppte kort på den inomhus så tog blixten fram det röda medan korten utan blixt och utomhus inte riktigt visa den intensitet som lacket har.

Rosa lack med microglitter verkar vara stort den här sommaren och jag är väldigt nöjd med min variant.


Lacket är lite rinnigt men ändå lättlackat, jag har fyra lager på naglarna och det är nog vad man får ha om man inte vill ha VNL ( visable nail line).
På bilderna har jag haft lacket i 2-4 dagar och efter den fjärde dagen så började det chippa lite. Färgen är kanske inte så unik men jag gillar den, har inte så många rosa lack i min samling så detta är lite annorlunda för mig. Skimmret i lacket gör att den får ett extra djup och det ser väldigt fint ut i solen.

Som baslack har jag Scratch Nails No Yellow nail och som toplack China Glaze Fast Forward.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska ge Papaya Punch en chans - den är superfin! Vågar nästan lova att du skulle gilla den om du väl fick den på naglarna. :-)

    SvaraRadera
  2. Nailtastic: Jo jag tror nog också att jag skulle gilla den väl på naglarna. Många lack som jag har varit skeptiska till har varit så. Älskade den shrekgröna från Depend och det hade jag aldrig trott av att bara titta på den. Blir nog ett köp med resterande delar av kollektion något tag här misstänker jag.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint det var på dig!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Har fortfarande inte testat mitt men det får åka på snart.

    SvaraRadera