torsdag 28 juli 2011

Brons och turkost med MNY 122a och 127a

Det här är en sminkning från semestern som har legat ett tag i arkivet. Inte för att jag inte blev nöjd eller så med sminkningen, för jag blev jättenöjd, utan för att det helt enkelt har kommit saker emellan under semestern.


Det är lite roligt det där hur man, eller i alla fall jag, tänker att man ska hinna med så mycket under semestern men man hinner bara med en bråkdel....




Jag vill prova de nya skuggorna från MNY I'm a Bikini Babe som jag köpte. Kan säga att jag älskar MNY 122a, den bronsiga skuggan! Otroligt bra kvalite, supersnygg färg och den verkligen glider på, ligger nog på min topplista över de bästa skuggor jag har. Eftersom I'm a Bikini Babe är limited edition så rekommenderar jag att man springer till närmaste Lindex eller Åhlens och plockar upp den.


Eyeliner från MNY är också sjukimponerande, den är mjuk och satt fantastiskt bra på vattenlinjen. Skulle nog vilja säga att den sitter lika bra om inte snäppet bättre än mina Urban Decay 24/7 liners.


Swatches och kollektionsbilder på I'm a Bikini Babe finns här.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body shop


Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MNY 122a
MNY 123a
MNY 120a
MNY eyeliner 127a





Jag har grundat med UDPP och sen har jag packat den bronsfärgade MNY 122a över hela locket.
Denna skugga är verkligen underbar, färgen är fantastisk och den glider på jämt och fint.
Därefter så har jag tagit den mörkbruna skuggan MNY 123a i globlinjen och suddat, har också lagt den längs med nedre franraden.
På den nedre vattenlinjen har jag använt den turkosa eyeliner MNY 127a som faktiskt satt otroligt bra. Som highlighter har jag använt den beigeskimriga skuggan MNY 120a.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag gillar hur du placerat skuggorna och färgen under ögat.

    SvaraRadera
  2. Jättefin sminkning!
    Angående allt det där som man tänkte hinna med under semestern.. Jag och min man är väldigt olika där. Jag planerar några få grejer och resten tas som det kommer. Min man har massor med planer och hinner, förstås, inte med allt. Jag är avslappnad efter semestern...

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Tack så mycket! Tycker att det är lite roligt att ha färgad eyeliner under ögat, ger en neutral eller brunsminking lite mer ommppff.

    Kajalpennan: Tack! Det är lustigt det där hur man är olika. Jag planerar inte en massa men har en idé om vad jag vill hinna med och sen blir det ju som det blir. Brukar också vara hyfsat avslappnad efter semestern om jag inte stressat upp mig dagarna innan för att jag snart ska jobba igen....

    SvaraRadera