måndag 11 juli 2011

Beauty Tag

Jag hittade en beauty tag hos Rosella beauty som jag bestämde mig för att haka på.
Tycker att beauty tags är så roliga eftersom man får tips och nya idér! Efter att ha läst om Rosellas favoriter så ska jag nog spana in märket BellaPierre lite närmre faktiskt. Sen så önskade jag också att det fanns billiga naturliga produkter här i Sverige som det finns i Tyskland men men...någon gång kanske.

1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation?

Där är det nog jämt mellan Nvey Eco moisturising fluid foundation och Lumire Minerals mineralfoundation i Light Neutral.

2. Favoritconcealer?
Letar fortfarande.

3. Din åsikt om lösögonfransar?
Jag gillar lösögonfransar men använder det inte så ofta.

4. Slänger du din maskara efter tre månader?
Nej oftas inte. Brukar ha mina mascaraor i upp till 6 månader.

5. Vilken är din favoritmaskara?
Vet inte riktigt om jag har någon....D.v.j Beautenizer Fiberwig LX mascaran som jag använder just nu är jag mycket förtjust i men Isadora WhigWham var också riktigt bra.

6. Vilken är din mest älskade ”multi task”produkt?

Har ingen än.

7. Använder du någon primer?
Urban Deacy Primer potion, ögonskuggorna håller inte om jag inte använder denna som bas. Primer till ansiktet är jag inte så förtjust i, har inte hittat någon som jag tycker är mer än ok där.


8. Favvomärke rent generellt på makeup?

Hmm Urban Decay och MAC måste jag nog säga...

9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu?
Urban Decay Half Baked

10. Favvoläppstift?

MAC Lavender Whip

11. Favvoläppglans?

Illamasqua Intense lipgloss i Petulant

12. Favvoblush?

Just nu så är det The Body shop Roseflower blush i Pink

13. Nämn tre favoriter inom billigare ”drugstore”make up-saker?
MNY ögonskuggor, Wet n Wild paletter och Sleek makeup paletter.

14.Nämn tre favoriter inom dyrare ”high end”make up-saker?
Illamasqua Intense lipgloss, Nvey Eco moisturising fluid foundation och MAC Mineralized skin finish.

15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja?
Mineralfoundation från Lumiere Minerals, concealer och mascara.

Favoriter bland ansiktsprodukter:

Rengöring: Garden of Wisdom Jen's Green tea cleanser

Toner: Garden of Wisdom Rose Hydrosol

Ansiktssmörj (kräm/olja/serum): Garden of Wisdom Majik Coconut Revival Cream

Ögonkräm: Nej har ingen som jag känner är en favorit.

Peeling
: Steam Organics smooth skin exfoliant

Mask: Ingen här heller som är en riktig favorit.

Ni får väldigt gärna haka på, antingen i kommentarerna eller i en egen blogg om ni har!

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul...älskar din blogg men har varit så dålig på att kommentera-nu måste jag haka på!:)

    1.Sunkiller Perfect Strong BB Cream Spf50.
    2.Ständigt på jakt efter den ultimata,just nu testas NYX Concealer Pot.
    3.Oumbärliga för scen,ett nödvändigt ont...men jag använder Ardell´s nr. 110 på dansworkshops istället för mascara!Ibland vill nämligen elever ta bilder med läraren efteråt,och vem vill bli taggad på bilder där man ser ut som om man är medlem i ett black metal-band?:P
    4.Nej,jag upptäcker ofta mascaror som torkat utan att jag använt dom fler än 3-4 ggr:´(
    5.Just nu Rimmel Glam´Eyes för överfransar,och den ständiga favoriten Maybelline Lash Discovery för underfransar/de längst ut i kanterna.
    6.Nej,jag tänker INTE svara Rosebud eller Eight Hour Cream>;-)...har ingen än heller.
    7.Just nu Clarins Perfecting Touch(spackel för tanter över 30) runt ögonen.Ingen i ansiktet dock.
    8.Kate(Kanebos billiga japanska "lillasyster")
    9.Milanis "Java Bean"..fantastisk kvalitet,spännande färg.
    10.Rimmels "Vintage Pink"(gammalrosa utan någon pärlemor,glitter eller skimmer)
    11.Collection 2000 Love Your Lips i färgen "Adore",använder den varje dag eftersom den funkar som läppbalsam,solskydd(spf 20)och ger en MLBB-ton.
    12.Benefit´s "Thrrrob".
    13.Milanis ögonskuggor&löspuder,NYX krämrouge&läppglans samt Barry M:s nagellack.
    14.OPI:s gröna lackremover,MAC:s ögonskuggor och Shiseidos läppstift.
    15.BB Cream-solskydd,underlag och concealer i ett!Ha;) Något färgat läppbalsam med solskydd,och rouge.

    Favoriter bland hudvård:
    Rengöring:Kose Softymo Deep Cleansing Oil.
    Ansiktsvatten:Hadalabo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion.
    Ansikssmörj:Alpha Hydrox Soufflé 12% AHA.
    Ögonkräm:Skinceuticals Retinol 1.0
    Peeling:Meishoku Detclear Facial Peeling Jelly (Berry Mix)Riktigt bra peeling för känslig hy!
    Mask:Ingen,använder sällan ansiktsmasker.

    kram Emma

    SvaraRadera
  2. Anonym/Emma: Vad roligt att du kommenterade! Misstänkte att det var du iom svar på 3 och dansklasser....
    Har faktiskt inte testat så mycket asiatiska märken, tycker att det är en smärre djungel att kika in i men nyfiken är jag. Har funderat på att prova BB creams faktiskt.
    Ser några saker som du listat som jag genast måste spana in!

    SvaraRadera