torsdag 16 juni 2011

Vintergatan på naglarna

Jag var lite sugen på något blått men också lite glittrigt men hittade inget som passade bland mina nagellack så jag bestämde mig för att mixa lite nagellack för att få fram det jag ville ha.
Jag började med H&M Peppermint Fusion och toppade det med flakelacket Nfu-oh 52. Hade tänkt slut där men ville ha det lite mer blingit och hittade glitterlacket Nfu-oh GS03 i lådan och slog till på det. Nfu-oh GS03 är ett fruktansvärt snyggt glitterlack, silvrigbas med små multifärgade skimmer/glitter men sen har den också större och runda glitterpartiklar i sig. De större glitterpartiklarna visade sig däremot vaara snuskigt besvärliga att fånga. Jag fick sitta och fiska upp dem och dutta på så det blev ganska många lager men otroligt snyggt.
Gillar resultatet, påminner mig om Vintergatan, blått med oändligt mycket glittrande partiklar.
Jag har använt Scratch Nails No yellow nail som bas lag, två lager Peppermint Fusion, två lager 52 och sen ganska mycker av GS03. För att få de många lagren att torka lite snabbare har jag använt Seche Vite som är ett snabbtorkande överlack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar