tisdag 14 juni 2011

Naked Sin och Euphoric orange

Nu när det har varit så varmt ett tag så måste jag erkänna att min lust att sminka mig har gått ned något, känns inte riktigt någon idé att piffa sig innan jobbet och sen när man har cyklat till jobbet så är det mesta borta...
Jag har kört på väldigt neutrala sminkningar med kanske lite mascara, eventuellt eyeliner och sen kanske lite läppstift/läppglans.

Igår fick jag lust att ha lite ögonskugga igen så jag valde att ta fram den gamla pålitliga Naked paletten från Urban Decay. Till det så passade jag på att ta oranga läppar, egentligen så är jag inte helt bekväm i just oranget på läpparna men detta läppstift fungerar faktiskt bra.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light neutral
Skin Food Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body shop Tailored Cheek tint i Hot Pink

Ögon:
Urban Decay primer Potion
Urban Dacy Naked
Urban Decay Sin
Urban Decay Buck
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey< MAC Sculpt & Shape i Accentuate
D.j.v Beautenazier Fiberwig LX mascara

Läppar: Mavala Euphoric Orange

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen snyggt! Måste spana in det stiftet :)

    SvaraRadera
  2. Det var en snygg vardagssminkning. Gillar att kolla runt på vardagssminkningar, för även den typen av sminkningar går att variera :)

    Nyfiken på läppstiftet... Har hört att Mavala har läppstift, men har aldrig testat dem.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg på läpparna, vill också prova något liknande!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Gillar stiftet, är lite dyrare än andra Mavala stift, 120 kr tror jag och snäppet torrare men ändå riktigt bra. Gillar färgen väldigt mycket, min kamera har plockat upp den lite starkare än vad jag upplever den i verkliga livet.

    Carina: Tack! Jag kör nog ofta med samma vardagssminkningar med min Naked palett, om man har gjort det förut så brukar det gå fort så det är bra när man är stressad...
    Mavalas läppstift är riktigt bra, jag har tre st därifrån och är lite sugen på att skaffa fler.

    Honi: Det är häftigt med oranget, det enda som är tråkigt är att tänder ser lite mer gula ut....Mavalas läppstift är riktigt bra så dem kan jag rekommendera.

    SvaraRadera