tisdag 28 juni 2011

Midsommarsminket: Creep och Besotted

På midsommarafton så tog jag det ganska lugnt och gjorde faktiskt inte alls särskilt mycket men ville ändå piffa upp mig lite.
Jag såg en video med Marlena på MakeupGeek och jag tyckte att looken var så fin så jag bestämde mig för den.

Ansikte:
Nvey Eco moisturisning fluid foundation i 510
Skin Food Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 Fair
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Creep
MAC Sculpt & Shape Accentuate
Isadora Inliner i Blonde
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX Mascara

Läppar:
Illamasqua Intense Lipgloss Besotted
Jag började med att grunda med UDPP och lade sedan Sin över hela locket, i globlinjen så suddade jag in Naked. Som highlighter så använde jag den hudfägade skuggan Accentuate.
Sedan så började jag med eyeliner, jag tog en platt, fyrkantig pensel för att få till en rak linjen. Började med att måla från mitten av ögat och forsatte snett uppåt från den yttre ögonvrån för att få till vingen. Med samma pensel så markerade jag tunt den övre fransraden också. Därefter så tog jag en rundad smal borste (pencil brush) och gick på med lite mer av den svarta färgen samtidigt som jag suddade kanterna lite längs med den nedre fransraden samt vingen.
Läpparna ville jag ha glossiga och röda och valet för på Besotted från Illamasqua, som är en korsning mellan läppstift och läppglans och som sitter otroligt bra. Färgen beskriv som Scarlet red.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar