måndag 13 juni 2011

Mavala Waikki Orange


Det här är ett lack som överraskade mig ordentligt. Jag har suktat efter Mavala art colours sen jag fick se deras promobild och höra beskrivningen av lacken och sen när swatchbilderna började dyka upp på bloggar så var det ju kört.

Här i Uppsala verkar de ha sålt slut som smör i solsken och jag hann inte få tag i ett endaste lack.
De lack som jag var mest sugen på var Touch of Provance, Blue Curaçao och Waikki Orange.
Tillslut så lyckade jag lägga händer på Waikki Orange men jag trodde inte att jag skulle bli så pass förtjust i lacket som jag blev.....
Målade till och med om med Waikki Orange när det var dags att byta lack så det blir andra veckan som jag har detta lack.

Jag är fantastiskt förtjust i färgen som är otroligt underbar, det är klassiskt, somrigt lack som ändå är uppseendeväckande och roligt. Waikki Orange är ett oranget lack som går lite mer mot korall än mot rött skulle jag vilja säga.
Hållbarheten på lacket är helt okej, har en nagel som skivar sig just nu så på den håller inget lack särskilt länge, men på de andra naglarna så höll det i alla fall i ca 5 dagar innan det chippar.
Som baslack har jag använt Scratch Nails No Yellow Nail sedan har jag tre lager med Waikki Orange och jag har avslutat med ett tunt lager snabbtorkade överlack, Seche Vite.

2 kommentarer:

  1. kerstin: Oväntat fint! Trodde inte att jag skulle gilla denna så mycket som jag gjorde.

    SvaraRadera