lördag 18 juni 2011

Enkät: Sommarmejk 2011

Linna Johansson lade ut en enkät över sommarmejk på sin blogg och utmande ett antal bloggare. Jag blev också sugen på att göra en så här kommer min!

Sminklook i sommar?
Oftast så blir det en ganska enkel makeup med mineral foundation, concealer, rouge och bronzer. Ibland så kanske jag lägger till ett färglatt läppstift. Annars så är jag svag för färg på sommaren, färgglad ögonskugga eller läppstift och guld och brons.

Nån bronzer?
Absolut, brukar alltid använda bronser på sommaren, bara man får tag på en bra färg som inte blir orange så är det supersnyggt!

Bästa knepet för sommarmejkupen?
Anpassa! Är det 35 grader ute så kanske det inte är en bra idé att ta foundation och mycket smink eftersom det ändå kommer att svettas bort.

Mer knep?
Är det varmt så undvik att ta med läppstift i väskan då det är en stor risk att de smälter av värmen.

Bästa köpet inför sommaren?
Färgglada eyeliners, favoriterna kommer från Gosh!


Sämsta köpet?
Solskydd som ger mig många röda prickar i ansiktet.

Vill ni kika på andras listor? Sublimt, KattaKvack, Lipgloss Bitch och Fröken Rosa har alla gjort en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar