onsdag 18 maj 2011

Shoppat: MAC Quite Cute


Bilden ovan är från Purity



Något sent kanske man jag tänkte visa vad jag införskaffade från MAC Quite Cute som släpptes förra månaden, som sagt lite sent men eftersom det finns lite fina godbitar här så tänkte jag passa på att visa dem.

Det var tre saker i kollektion som riktigt fångade mitt intresse och det var rouget Giggly och läppstiften Candy Yum Yum och Play Time.

Giggly är ett rosa rouge med ett mörkare rosa/plommonfärgat hjärta i mitten. Så här i efterhand har jag funderat på om inte Sakura, som drog mer åt lila, hade varit roligare men men...Giggly är i vilket fall som helst en väldigt fin rouge men inte unik.




Giggly: basfärgen, hjärtat och blandat


Play Time och Candy Yum yum



Candy Yum Yum, här är däremot något som är unikt! Neonrosa och matt. Jag älskar detta läppstift men har inte kommit på när jag ska använda det. En bloggare som jag följer i USA har hittat en möjlig dupe för detta läppstift, Maybelline Fuchsia Fever. De ser inte riktigt lika ut på swatchen men på avstånd är de tydligen identiska, se hela inlägget här. Trots att läppstiftet är matt så är det inte utorkande på läpparna utan känns ganska krämigt.




Play Time är ett lila läppstift som ser ut som ett skirare Lavender Whip. Den är i creamsheen formulan men känns som ett Glaze på läpparna. Det är ett riktigt Lina-läppstift.




Delar av kollektionen finns fortfarande kvar på Kicks.

4 kommentarer:

  1. candy yum yum var härlig i färgen!

    SvaraRadera
  2. Play Time är riktigt läbbigt fin =)

    SvaraRadera
  3. Rouget ser riktigt fint ut och läppstiften är klockrena på dig!

    SvaraRadera
  4. Elena: Den är otroligt härlig och lyser verkligen. Vet inte riktigt när jag ska använda den...

    Emma: Den är otroligt fin, är svag för lila läppstift...Denna är ändå ganska svag så den är mer lättburen än andra lila löppstift.

    Kerstin: Rouget är väldigt fint, ångrar lite att jag inte skaffade Sakura också men men...Tack så mycket. Gillar läppstiften, de är väldigt fina även om jag inte vet när jag ska bära Candy Yum Yum....

    SvaraRadera