onsdag 25 maj 2011

Pink Cranberry och Teal

Detta är inte riktigt dagens men i lördags så var jag på dansuppträdande igen och detta är sminkningen från den gången.
Den finns i två olika versioner då jag gjorde om läpparna när jag väl var på plats, så den översta bilden är tagen precis när sminkningen är gjord medan den här nedenför är tagna ungefär 7 timmar och två dansuppträdande senare. Sminkingen höll väldigt bra! Jag älskar sotningar och tycker att det är vansinnigt roligt att få leka lite som jag gjorde i detta fall.

Ansikte:
Nvey Eco moisturinsing fluid foundation i 510
Lumiere Minerals Light neutral
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon concealer
NYX blush i Taupe
The Bodyshop Roseflower blush i Pink
MAC MSF Soft& Gentle

Ögon:
Urban Decay primer potion
MAC greasepaint stick Dirty
Coastal Scent Hot pot ME05
Coastal Scent Hot pot ME12
Coastal Scent Hot pot ME15
Urban Decay Naked
Urban Decay Creep
MAC pigment Teal
Urban Decay Virgin
Urban Decay 24/7 liner Zero
Clinique gel liner Black
E.l.f eye transformer
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara

Läppar:
MAC Prep& Prime Lips
NYX currant lip liner
MAC Night Violet

Jag har börjat med att grunda med UDPP för att skuggorna ska sitta på plats hela kvällen men jag ville också ha en mörkare bas för sminkningen så jag använde greasepaint stick Dirty över hela locket och suddade den med min MAC 217. Jag packade därefter den lila skuggan ME05 över hela locket och den rosa ME12 vid den inre ögonvrån. För att få en snygg övergång lade jag lite Naked i globlinjen och suddade uppåt och utåt. Därefter så gick jag in med den svarta skuggan Creep i globlinjen och förstärkte den ytterligare. Längs med den övre och undre vattenlinjen lade jag den svarta kajalen Zero och längs med den nedre fransraden så använde jag pigmentet teal från MAC.
Jag bestämde också vid detta tillfälle att jag inte tyckte om övergången svart-lila-rosa så jag tog ME15 som är en rostig tranbärsrosa, och lade mellan det rosa och det svarta. Därefter gjorde jag en ganska tjock eyeliner vinge med en svart gel liner. Som highlighter så har jag unde rögonbrynsbenet dels använt den hudfärgade skuggan Accentuate och den skirmrande skuggan Virgin. Vid den inre ögonvrån så har jag använt den gulidag/gula skuggan från E.l.f eye tranformer paletten.

5 kommentarer:

  1. Alldeles fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  2. Så vackert, jag älskar färgerna du har använt!

    SvaraRadera
  3. Du har alltid så coola och fina uppträdningssminkningar! Har ju inte sett dig dansa på ett tag, ska försöka se till att göra det framöver :) Läser din och Majas blogg och blir helt till mig över era fina kläder och accessoarer

    SvaraRadera
  4. Jättefint, superhärlig färgkombo! :) Vill prova något liknande!

    SvaraRadera