fredag 6 maj 2011

Naked Sin

Gjorde en snabbsminkning med min favoritpalett Naked från Urban Decay och vad som jag hade tänkt skulle bli svagt aprikosa läppar. Glosset som jag använde först fungerade inte riktigt, gav bara en lätt glans och inte så otorligt mycket färg så jag bestämde mig för lite glitter på det.
Naked paletten är nog för övrig den bäst palett jag har köpte, använder den otorligt mycket som ni kanske märker.

Ansikte:
Cliniderm Light& matifying SPF 25
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
NYX blush i Taupe
The Bodyshop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
E.l.f eye tranformer den guldiga skuggan
Isadora Inliner i Blonde
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara

Läppar:
The Bodyshop Love gloss nr 18
MAC Dazzleglass Eurobeat
Jag började med att grunda med UDPP, som börjar ta slut och jag gruvar att köpa en ny eftersom jag vill ha i tub och det finns bara hos Sephora.....
Naked, en skugga som bara är snäppet mörkare än min hudton, lade jag strax ovanför globlinjen och tonade uppåt och sen fortsatte jag med Sin, guldglittrig beigeskugga och packade skuggan på ögonlocket. Buck använde jag sedan för att få lite mer tryck i makeupen och jag suddade in den precis vid globlinjen. Som highlighter har jag använt den guldiga skugga från E.l.f eye transformer.
Längs med den övre och undre fransraden har
jag använt Whiskey och längs med den nedre vattenlinjen har jag använt den hudfärgade kajalen Blonde.

4 kommentarer:

  1. Superfint! Det är en himla bra skuggkombo!

    SvaraRadera
  2. Hej, fin blogg! :) Kan inte du snälla hjälpa till med att få ihop en rabattkod så att jag kan köpa mina studentskor :) De har ett bra erbjudande nu, kolla på länken här http://skonamig.blogg.se/
    Tack!! Kram

    SvaraRadera
  3. Grymt snyggt! Klär dig verkligen!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack så mycket! Visst är den, är väldigt glad i min Naked palett.

    Sarah: Tackar!

    Steelpurple: Tack!

    SvaraRadera