måndag 9 maj 2011

Cranberry och Night Violet

I lördags så var det elevuppvisning på min dansskola och jag skulle uppträda med bland annat Dark Fusion, låten som vi hade var mörk, mystisk och vi var helt klädda i svart. Jag valde att göra en ganska dramatisk makeup med sotade ögon och mörka läppar. Läppstiftet är ett av mina favoriter, Night Violet som kan vara
både så här mörk eller om man bara duttar på så få läpparna en bärig nyans.

Ansikte:Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Lumiere Minerals i Light Neutral
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
NYX blush i Taupe
The Bodyshop Roseflower blush i Pink
MAC MSF Soft & Gentle

Ögon:
Urban Decay primer potionMAC Greasepaint stick Dirty
Coastal Scent Hot Pot ME 15
Urban Decay HustleUrban Decay CreepUrban Decay Virgin>
MAC Scultp & Shape i AccentuateE.l.f eye transformer den guldiga
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Clinique gel liner i Black
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara
Läppar:
MAC Pre & Prime LipsNYX Currant lip pencilMAC Night VioletJag började med att grunda med UDPP för att skuggorna skulle sitta genom hela föreställningen. För att få lite extra tryck i ME15 så grundade jag med greasepaint stick Dirty, gråbrun, över hela locket också och suddade den med 217 från MAC. ME 15 packades över hela locket och suddades uppåt och utåt. Jag gick sedan in med Hustle och Creep för att få mer djup och lade dem i globlinjen och suddade. Som highlighter har jag först använt Accentuate, hudfärgad, men också Sin för att få in lite skimmer. Längs med den nedre fransraden har jag suddat ME 15.
På vattenlinjen har jag använt kajalen Zero oc
h med gel liner från Clinique har jag målat min eyelinervinge. Vid den inre ögonvrån lade jag lite av E.l.f eye transformer, den guldiga, för att pigga upp looken lite.
På läpparna har jag först grundat med Prep & prime och sedan fyllt i hela läpparna med Currant. Sedan gick jag över läppennan med Night Violet och det ganska rikligt för att få den mörka färgen.

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt snyggt och dramatiskt!

    SvaraRadera
  2. Älskar detta! Både ögonen och läpparna ser fantastiska ut!

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt kommentera det här i flera dagar och äntligen!!

    Det här var skitsnyggt rent ut sagt! Du ser fantastisk ut och jag vill yta ansikte med dig NU!

    SvaraRadera
  4. Helena: Tack!

    Kerstin: Tack, jag har en viss svaghet för såna här dramatiska looker och önskar att jag kunde ha det oftare....

    Sminkan: Har varit en massa strul med blogger...Tack så hemskt mycket, rodnar nog till och med lite grann här.....

    SvaraRadera
  5. Välgjord och snygg makeup!

    SvaraRadera