måndag 23 maj 2011

The Bodyshop Honey Bronze



Idag, den 23 maj, så släpps Honey Bronze, en kollektion innehållande bronzingprodukter med välgörande houng. Jag har sett fram emot denna kollektion från det att de första bliderna från presseventet släpptes. Det som fångade min blick då var främst guldoljan men det finns mycket mer än det i denna kollektion.

I kollektion inågår:

Honey Bronze shimmering dry oil 245 kr

En helt fantastisk olja som ger ett fint skimmer och som luktar otroligt gott. Lukten är somrig och söt. Perfekt att ha på benen och dekolletaget i sommar, ger ett direkt glow. På bilden så har jag tagit ganska mycket av produkten och inte smörjt ut det hela ordentligt eftersom den var väldigt svårfångad på bild annars.

Honey Bronze brilliance powder 195 kr

Jag har faktiskt haft den gamla varianten av detta puder och älskade det. Är väldigt glittrigt men är superfint till sommaren när man har fått lite färg. Jag brukade använda denna dels vid dekolletaget men också på kindbenen. Det här är i färgen 01 Bronze Shimmer.
Finns i två färger


Honey Bronze bronzing gel for face 165 kr

När jag först smörjde ut denna på armen så tänkte jag; hjälp vad mörk, detta kommer ju aldrig att fungera...Men efter att jobbat med den en stund så tror jag inte längre att det är så. En liten klick räcker verkligen superlångt så det gäller att man är lite försiktig, på bilderna så har jag tagit alldeles för mycket.



Honey Bronze bronzing powder 175 kr

Ett matt bronzing puder, hur fantastiskt är inte det? Den nyans jag har här är 02 fair matte och jag tror att den skulle passa alldeles ypperligt som en konturpuder. Jag kommer nog att kika på de andra nyanserna också och eventuellt köpa en eller två till.
Finns i fyra nyanser


Honey bronze lip nectar 135 kr

Det här läppglanset har jag varit sugen på sen medlemstidningen släpptes och då speciellt Honey Bunch som ä korallfärgad. Swatchade den lite snabbt på handen på bloggträffen och den är verkligen superfin! Den jag har här är Honecomb och den ger inte så mycket färg men ett svagtg glitter till läpparna. Det känns att det är glitter i denna när man applicerar läppglanset men detta förvsinner efter ett tag. Den känns inte klistrig och verkar återfukta bra.
Finns i två nyanser Honey brunch och Honeycomb.




Produkterna innehåller bland annat community fair trade honung från Etioptien,bivax från Kamerun, marulaolja från Namibia och aleo vera från från Guatemala.
Under perioden 23 maj-16 juni så kommer Bodyshop att skänka 20 kr för varje såld produkt från Honey bronze till Sverige bioldlares riksförbund för att stödja arbetet med att bevara och öka bisamhällena i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar