söndag 15 maj 2011

Blue Sin

Nu när det går mot sommar så brukar jag alltid bli sugen på två saker, färgglada läppar och färgglad eyeliner. Just denna gång så var det färgglad eyeliner och jag valde en blå eyeliner från Gosh. Jag har haft två eyeliners från Gosh i min ägo ett bra tag men inte använt dem och nu så har jag testa båda och undrar lite varför jag inte använt dem innan. Jag fick faktiskt en hel del kommentarer om att det var väldigt roligt och snyggt med blå eyeliner när jag hade detta, hade dessutom matchat detta med en jeansklänning så var var väldigt blått.

Ansikte:Nvey Eco Moisturising Fluid foundation i 510
Lumiere Minerals Light Neutral
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Salmon concealer
NYX blush i taupe
The Bodyshop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay SinUrban Decay NakedUrban Decay Buck
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
Gosh Extreme Art liner 10
Isadora Inliner i Blonde
E.l.f eye transformer, den guldiga skuggan
D.j.v Beautenizer Fiberwhig LX mascaraJag har grundat med UDPP och sedan lade jag Naked i globlinjen och strax ovanför och suddade uppåt. Därefter lade jag Sin över hela locket och buffade in lite Buck i globlinjen och det yttre v:et. Med den bruna eyeliner Whiskey lade jag längs med den övre och undre franraden. Med den blå eyeliner från Gosh gick jag sedan in och gjorde en ganska tjock och ordentlig vinge. Som highlighter har jag använt den guldiga skuggan från e.l.f eye tranformer och för att pigga upp ögat så har jag en hudfärgad kajal på vattenlinjen.

8 kommentarer:

  1. Very nice, I really love that blue.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar färgglad eyeliner till sommaren, livar upp så mycket utan att man behöver göra så mycket!

    SvaraRadera
  3. Charlotte Sparkle: Thank you, the blue eyeliner is really nice and longlasting.

    Honi: Men visst gör det, man kan i princip bara slänga på sig lite eyeliner och mascara och sen är man färdig!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Så härlig tryck i den blå färgen!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Eyelinern är snuskigt och och det det är en sån otroligt fin färg!

    Sminkan:Tack!

    Josephine: Tack så mycket

    Carina: Visst är den!

    SvaraRadera