tisdag 24 maj 2011

BB Couture Sea of Cortez

Sea of Cortez är ett lack som jag haft liggandes ett tag och som jag inte kommit mig för att prova. Nu håller jag på att testa mig igenom just BB Couture lacken och valet föll på detta fantastiska blåa lack.
Sea of Cortez är ett blått lack med turkost glitter i och som gör att färgen påminner något om Zoya Charla. Det är en otroligt fin färg och i solljus när det turkosa glittret kommer fram så är det helt magnifikt. Är nog min favorit bland mina blåa lack...Förstår absolut inte varför jag har väntat så länge med att prova lacket.
Jag har använt Scratch Nail No Yellow nail som baslack, tre tunna lager av Sea of Cortez och sedan avslutat med Seche Vite.
Appliceringen är väldigt bra, trots att lacket verkar skirt i början så täcker det med 3-4 tunna lager. Lacket håller också väldigt länge, jag hade på mig mitt i 5 dagar innan jag behövde byta till ett annat lack.
BB Couture kan köpas via Overallbeauty och kostar $9.95.

1 kommentar: